Основателят на Gymshark Бен Франсис казва, че не гледа на големите концерни за спортни стоки и екипировка като на заплаха за неговата относително млада марка, която е оценявана на 1 млрд. долара.

“Не се притесняваме от по-големите марки,” казва Франсис пред CNBC, заявявайки, че много от тези компании, всъщност, опитват да се пренасочат към бизнес модел, сходен на този на Gymshark.

Gymshark продава своето фитнес облекло ексклузивно онлайн и само през собствения си уебсайт.

Марката възприема отрано инфлуенсър маркетинга, като си партнира с популярни създатели на съдържание в YouTube и изгражда общност от собствени посланици, известни като “спортистите на Gymshark.”

И тъй като Франсис изгражда своя бизнес с мисленето на по-млад и гъвкав в социалните медии човек, той не се притеснява толкова много от утвърдените марки, които се опитват да направят същото.

“Ако трябва да съм честен, се притеснявам повече от 16-годишните предприемачи, които правят това, което правех и аз и се опитват да изградят своя собствена марка, работейки от спалнята си,” казва Франсис.

Той създава първата версия на уебсайта на Gymshark, докато е студент през 2011 г., след като е осъзнал страстта си към разработването на уебсайтове и приложения и към фитнеса. Сред това през 2012 г. регистрира Gymshark, заедно с приятел от училище на име Люис Морган.

Двамата първоначално използват уебсайта за дропшипинг (приемат и изпълняват поръчки от клиенти, без обаче да поддържат физически наличности на стоките), като продавали фитнес добавки.

Двамата партньори използват парите от това свое бизнес начинание, както и тези, които Франсис заработва от работата си на непълен работен ден в Pizza Hut, за да закупят шевна машина и екранен принтер, за да започнат да произвеждат фитнес облекло.

Gymshark се разраства значително от онези ранни дни, като през 2020 г. е оценена на 1 млрд. долара. Оборорът й само през последните четири години е нараснал десетократно, скачайки до 400 млн. паунда (552 млн. долара) тази година, сочат последните финансови резултати на Gymshark.

От компанията не предоставят на CNBC данните за печалбата си за последната година, но отчетът й за финансовата година до края на юли 2020 г. показва, че печалбата на компанията е нараснала до 24.4 млн. паунда, в сравнение с малко под 15 млн. паунда през 2019 г.

За сравнение, гигантът Nike обяви през юни 19% ръст на приходите до 44.5 млрд. долара за финансовата година, приключила на 31 май, 2021 г. Компанията отчита нетна печалба в размер на 5.7 млрд. долара за годината - или над два пъти повече, в сравнение с предходните 12 месеца.

Шестима души, които забогатяха по време на Голямата депресияКогато Голямата депресия е в разгара си през 1933 година, безработицата в САЩ надвишава 20%, а брутният вътрешен продукт на страната се е сринал с 30%

Междувременно, германската марка Adidas информира през март, че приходите й са намалели с 16% до по-малко от 20 млрд. евро (23.7 млрд. долара) за календарната 2020 г. От Adidas обявиха, че продажбите й са били “засегнати значително“ от пандемията от коронавирус. Компанията отчита 751 млн. евро оперативна печалба за 2020 г., в сравнение с 2.7 млрд. евро през 2019 г.

Един размер не пасва на всички

Франсис се завръща на поста главен изпълнителен директор през август, след като в продължение на шест години трупа опит, като сменя различни ръководни позиции в компанията, в това число главен технологичен директор, главен маркетингов директор и главен продуктов директор.

Той казва, че е научил редица уроци по време на пандемията, като например факта, че “няма един номер, който да пасва на всички,” по отношение на предпочитанията на служителите относно работата.

“Мисля, че пандемията със сигурност ме направи много по-съпричастен като човек и ме накара да осъзная, че дори и глобална пандемия засяга всеки отделен човек различно,” казва той.

По отношение на това как Франсис успява да поддържа ритъм по време на пандемията и на фона на завръщането на поста главен изпълнителен директор, той казва, че от помощ бил фактът, че се научил да се храни и да става сутрин по едно и също време всеки ден.

И въпреки огромния растеж на Gymshark, роднините и приятелите държат Франсис здраво стъпил на земята. Неговият брат Джо също работи в Gymshark като директор обслужване на клиенти.

“Без значение колко голяма или малка компания е Gymshark, те няма да се отнасят с мен по по-различен начин и мисля, че това е супер полезно,” казва Франсис.

Той също така задържа Gymshark близо до своите корени в графство Уест Мидландс, като централата на компанията е в Солихъл, близо до град Бирмингам.