Връщането на работа след карантината трябва да е постепенно

527
Връщането на работа след карантината трябва да е постепенно

© Pixabay

Връщането на работа след карантина или самоизолация трябва да бъде постепенно, това ще помогне да се намали стресът на работника и той да запази имунитета си.

В същото време работодателите трябва да проверяват температурата на работниците, да им осигуряват лични предпазни средства и редовно да дезинфекцират работните помещения, посочва вестник Монитор.

“В нормална обстановка работещите хора често ходят на почивка. Въпреки че средностатистическият работник не почива по три месеца, всички знаем колко е трудно да се върнем на работа – по-бързо се уморяваш, по-трудно е да се концентрираш“, каза психологът Елена Пояркова.


Според нея ходенето на работа все още причинява стрес за работниците. “Работодателите трябва да разберат и приемат, че ходенето на работа също ще бъде придружено от дезадаптация, дори ако работата не е спряла, а работниците са работили почасово или от вкъщи.

Първият стрес идва от влизането в метрото или друго превозно средство с много хора – шумът, глъчката, хората – това ще се отрази стресово на организъм, свикнал на тишината у дома”.

В зависимост от работата, вероятно служителите ще се адаптират бързо към новите условия, казва психологът.

Други експерти съветват работодателите, които искат да подпомогнат безболезненото връщане на служителите си на работа, първо да проведат няколко онлайн срещи с тях.

Сред съветите за намаляване на стреса на служителите е и работодателите или шефовете на отдели да изготвят кратък и лесен списък със задачи за служителите в първия им ден в офиса, или инструкции как да намалят стреса на работното място – например как да възстановят режима на сън.

Други експерти съветват започването на работа да не пречи на противоепидемичните мерки, като в началото работниците могат да идват на смени на работа в един ден, а други – на смени в различните отдели – например ръководители на отдели, ръководители на продажби, а счетоводители, адвокати, ИТ разработчици, PR специалисти, могат да работят от вкъщи известно време по взаимно съгласие на страните.

В отделите, които са базирани в открито пространство, където работят десетки специалисти, задължително трябва да има изградени стъклени прегради, а работата на служителите да бъде организирана на смени.

Различен старт на работната седмица също би бил в полза на психическото здраве на работниците – например, съкратено работно време или работна седмица, която започва от сряда, не от понеделник.

Експертите предупреждават и че служителите, които дълго време не са се виждали на живо, вероятно ще прекарат повечето от работното си време в разговори, вместо в работа.

Съветът за реакция при такава ситуация е мениджърите да организират специално място и време за разговори при спазване на санитарните условия на неразпространение на коронавируса, а чак след това да преминат към обсъждане на бизнес задачи, работа в екип и определяне на конкретни срокове, така че служителите да се адаптират максимално към работния процес.

Говорейки за организацията на работния процес в офиса, експертите напомнят, че работодателите не трябва да губят бдителност и да продължат да наблюдават здравословното състояние на служителите.

Препоръките са да се измерва температурата на служителите, гостите и посетителите на офисите, като това става на входа и на изхода, а показанията се записват в специален дневник.

Като мярка за по-лесното възвръщане на хората в офиса експертите препоръчват на работодателите да осигурят предпазни средства и дезинфектанти, за да може служителите да се чувстват сигурни, че няма риск за здравето им. 

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg