Apple изпада до едва пето място по продажби на смартфони в Китай през второто тримесечие на тази година, разкрива ново проучване на IDC.

Продажбите на калифорнийската компания в страната за трите месеца до юни възлизат на 8.6 милиона устройства, което е с 32 процента по-слабо от продажбите за същия период през миналата година, отбелязва IDC. Сериозният спад се дължи на засилената конкуренция от страна на местни производители, предлагащи по-достъпни смартфон модели.

По-рано тази година Apple се опита да разшири продуктовата си гама с по-достъпно устройство, пускайки на пазара модела iPhone SE. Въпреки по-ниската си цена, телефонът не пожъна голям успех в Китай, където потребителите предпочитат устройства с по-големи екрани.



През второто тримесечие китайският пазар е доминиран от местните марки Huawei, OPPO и vivo, които заемат съответно първо, второ и трето място по продажби. Досегашният лидер Xiaomi се срина до четвърта позиция, отбелязва IDC.

Спадът в продажбите в Китай представлява сериозен проблем за Apple, тъй като страната представлява важен пазар за американския технологичен гигант и една от причините за силното представяне на iPhone през последните години. В настоящата ситуация обаче американската компания е принудена да търси други начини да повиши приходите си от региона.

В тази връзка, изпълнителният директор на Apple Тим Кук вчера заяви намерението на компанията увеличи инвестициите си в Китай и да изгради свой център за развойна дейност в страната до края на годината. Кук съобщи новината по време на посещение в Китай, предаде Ройтерс.