Коронавирусът, който възникна в град Ухан в китайската провинция Хубей и в много кратък срок се превърна в глобална епидемия, разкри навиците и приоритетите на много държави.

След като кризата с коронавируса набра скорост, стана ясно кои продукти най-много търсят в супермаркетите гражданите на различните страни, посочва БТА.

Турският народ, който при война и немотия складира брашно, булгур, бобови култури, зехтин и захар, в дните на коронавирус епидемията се втурна към традиционния одеколон (наричан в Турция колоня и използван преди всичко за дезинфекция на ръцете, бел.ред.). Резултатите от другите държави са доста различни.

Ето потреблението по държави по време на пандемията:

Германия - Тоалетна хартия
Гражданите на Германия, която благодарение на навременните мерки срещу коронавируса е в доста по-добро положение, в сравнение с други държави в Европа, с увеличаването на новините за епидемията се втурнаха да купуват тоалетна хартия и препарати за хигиена.

Супермаркетите в страната, магазините за хигиенизиращи препарати и аптеките се превърнаха в най-посещаваните места. Търсенето беше толкова голямо, че цената на пакет тоалетна хартия скочи преди известно време до 20 евро в сайтове за онлайн търговия.

Защо хората се запасяват с тоалетна хартия, според психолозите?Когато хората са стресирани, те не мислят рационално, а гледат какво правят другите. Ако другите се запасяват, това ви кара да правите същото

САЩ - Оръжие
В САЩ, както при всяка криза, и в тази също много неща си остават същите. Освен че се запасиха с храна и напитки, американците щурмуваха и местата за продажба на оръжие. В много оръжейни магазини продуктите се изчерпаха, като беше продадено не само оръжие, но и огромно количество боеприпаси.

Италия - Макарони и вино
В Италия - най-тежко пострадалата от коронавируса страна, най-много се продаваха макаронените изделия. В тази страна, където над 10 хиляди души загубиха живота си, подобно на Турция, са популярни тоалетните в комбинация с биде, поради което нямаше голямо търсене на тоалетна хартия. Вместо това бяха продавани макаронени изделия и вино.

Испания - Тестени изделия и вино
В Испания, където са починали 5982 души (7340 по най-нови данни, бел.ред.), а над 73 хиляди (вече над 85 хиляди, бел.ред.) са заболели, най-голям интерес има към макаронените и тестените изделия и виното. Не се наблюдава прекомерно търсене на тоалетна хартия.

Нидерландия - Наркотици
Страната, в която леките наркотици са позволени в определено количество, преди да бъдат затворени местата за продажба и консумация на тези продукти, младежите се запасиха с марихуана за лична консумация. Пред кофи шоповете, които ще останат затворени до 6 април, се извиха дълги опашки.

Турция - Одеколон
Тоалетната вода, която се нарича колоня, чийто оригинал идва от Кьолн и е известен като "одеколон 4711", оглави търсенето по време на кризата с коронавируса в Турция. Одеколонът, който заради високото си алкохолно съдържание се използва като дезинфектант, застана начело на най-продаваните продукти в Турция.

Франция - Вино и презервативи
Франция, където има над 31 хиляди заразени (по най-нови данни - 45 хиляди), се насочи към по-различен продукт от този в останалите страни... В дните на преживяваната криза с коронавируса във Франция скочиха продажбите на презервативи и вино.

Скандинавски държави - Болкоуспокоителни
Продажбите по време на коронавируса в Швеция, Норвегия, Дания и Финландия значително се различават от тези в останалите страни. В скандинавските държави имаше голямо търсене на болкоуспокояващи и температуропонижаващи лекарства, както и на инсулин. Това е нещото, което се търси в аптеките в района в последно време.

България - Цитруси
Българите купуват големи количества лимони, портокали и пр.

Швейцария - Замразени храни
В Швейцария пък, където се наблюдава голямо разпространение на коронавируса на глава от населението, се продават най-вече готова замразена храна, зеленчуци и - подобно на Германия - тоалетна хартия.