Компанията за споделено пътуване Lyft може да се похвали със силна година.

В добавка към набраното финансиране на стойност 600 млн. лв. и достигането на пазарна оценка в размер на 15.1млрд. долара, Lyft зае първото място в класацията на LinkedIn на водещите стартъпи за 2018 г.

Миналата година най-големият конкурент на компанията - Uber, заемаше челното място в подреждането. Uber обаче не попада в класацията през тази година.

За да бъдат включени в тазгодишната класация, компаниите трябваше да са непублични, на седем години или по-млади и да имат 50 или повече служители.

След това от LinkedIn са прегледали активността на своите над 500 милиона потребители, за да отчетат ръста на заетостта, ангажираността със служителите и способността на всяка от компаните да привлича най-талантливите служители от популярни работодатели.

Освен Lyft, няколко други млади популярни компании попадат в класацията, като сред тях са Coinbase, Glossier и Ellevest.

На шесто място в тазгодишната класация се нарежда и съоснованата от българина Влад Тенев компания Robinhood. Четиригодишната компанията представлява платформа, която позволява на инвеститорите да търгуват на капиталовите пазари в САЩ, без да плащат такси и комисионни за всяка трансакция.

11 нови милиардери през тази година, един от тях е българинИма един елитен клуб, пълен с предприемачи и инвеститори от най-различни страни и индустрии - този на милиардерите


През тази година те започнаха да предлагат същата услуга и за търговия с криптовалути.

Robinhood e базирана в Менло Парк, Калифорния, и разполага с 250 служители.

Тенев, който е съосновател и главен изпълнителен директор, обяснява, че компанията разработва идеи за нови продукти, като проучва нещата, които търсят потребителите й, но не успяват да намерят в приложението.

Пред Robinhood в класацията на LinkedIn се нареждат само пет други компании.

5. Bird

Брой служители: 380
Централа: Венис, Калифорния

Тази компания за електрически скутери бе създадена преди повече от година и развива дейност в над 30 града. На подизпълнителите на компанията се плаща, за да откриват и презареждат скутери, докато използването им струва на клиентите 2 – 3 долара.

4. Noodle.ai

Брой служители: 130
Централа: Сан Франциско, Калифорния

Според LinkedIn, тази 2-годишна компания, която предлага "изкуствен интелект като услуга," е набрала 35 млн. долара през юни, с което е утроила финансирането си.

3. Coinbase

Брой служители: 500
Централа: Сан Франциско, Калифорния

Нарасналата популярност на биткойна доведе до значителен растеж на платформата за търговия с криптовалути Coinbase. Компанията в момента управлява над 20 милиона акаунта и планира да удвои броя на служителите си до края на годината.

2. Halo Top Creamery

Брой служители: 100
Централа: Лос Анджелис, Калифорния

Миналата година Halo Top Creamery изпревари Ben & Jerry's като най-продаваната марка сладолед в американските магазини. Според LinkedIn, 6-годишната компания няма офис, а служителите й могат да работят от вкъщи или от места със споделено работно пространство.

1. Lyft

Брой служители: над 3 000
Централа: Сан Франциско, Калифорния

Соред LinkedIn, Lyft в момента контролира 35% от пазара на споделените пътувания в САЩ, в сравнение с 20% през 2016 г. Освен че планира да разшири дейността си и да започне да предлага велосипеди и скутери, компанията също така въведе нови здравни пакети, свързани с психическото здраве на служителите си.