Хонконг, Сингапур и Осака бяха определени за най-скъпите градове за живот в света.

Това обаче вече може и да не е така, след като станат ясни окончателните ефекти от пандемията от коронавирус.

Животът в градовете, които генерират голяма част от приходите си от туризъм, може да поевтинее, след като икономиката им се свие и цените тръгнат надолу.

Това е една от прогнозите на Economist Intelligence Unit (EIU), която следи разходите за живот в световен мащаб.

Класацията на EIU на най-скъпите градове за живот в света е изготвена през ноември 2019 г., преди коронавирусът да се превърне в пандемия.

Следващото й издание може да изглежда доста по-различно.

"Градовете, които разчитат на туризма, би трябвало да отчетат натиск върху цените. Така че Сингапур и Хонконг може и да не запазят челните си места. Може да видим много различен град на върха в класацията," казва Саймън Баптист, старши икономист на EIU, цитиран от BBC.

Заразен с COVID-19 обяви кое е най-страшното относно болесттаДонован Мичел е един от популярните спортисти, за които беше обявено, че са дали положителна проба

Ефектът от коронавируса разтърси световната икономика, като транспортът и туризмът са сред най-силно засегнатите. Хонконг и Сингапур са два от градовете, които могат да отчетат голям спад в приходите, тъй като търсенето на развлекателни дейности, ресторанти и места за настаняване пада.

Това по-слабо търсене би могло да свали цените, което ще направи тези градове по-евтини за техните жители.

В класацията на EIU Осака измества Париж от челната тройка на най-скъпите градове в света, след като по-скъпата йена направи третия най-голям в Япония по-скъп за живот.

Авторите на проучването са прегледали над 400 цени на 160 продукти и услуги. Сред тях са автомобили и електронни стоки, чиито доставки бяха сериозно нарушени след случилото се в Китай.

Автомобилната индустрия в Китай беше лошо засегната от затварянето на заводи в Китай през януари и февруари, но производството постепенно се възстановява до нивата от преди коронавируса.

Това може да доведе до по-ниски цени на автомобилите, тъй като производители и дилъри имат излишни количества.