Шведката шофьор на камион Анджелика Ларсон е един от водещите инфлуенсъри в социалните медии в тази сфера, като печели по 6 000 долара на месец от YouTube.

Това е над два пъти повече от парите, които Ларсон изкарва от транспортирането на товари през заснежените планини на Швеция, разказва тя в интеревю за Insider.

Въпреки това тя не е похарчила и цент от доходите си от създаване на съдържание за социалните медии, казва 31-годишната Ларсон.

Вместо това, тя пести парите, защото иска да пътува и да напътства млади жени, които искат да влязат в индустрията с товарните превози.

"В Европа, като цяло, в страни, като България или Русия, няма много жени, които карат камиони," казва тя. "Имам много последователи извън Швеция. За тях е важно да виждат, че момичета също могат да управляват камиони."

Ларсон започва да поства фитнес съдържание в Instagram през 2014 г., но бързо осъзнава, че хората се интересуват повече от работата й като шофьор на камион. Днес тя има 334 000 последователи в Instagram и 319 000 абоната в канала си в YouTube, който стартира преди три години.

Ларсон казва, че първоначално успява да натрупа множество последователи, защото изглеждало "малко странно" за висока около 150 см жена да борaви с тежка техника в опасни зимни условия.

"Аз съм малко момиче, което управлява големи камиони. Преди 10 години това не беше особено често срещано“, казва тя пред Insider.

Много от потребителите коментират начина, по който изглежда Ларсон, като някои дори я определят като "най-красивия шофьор на камион“ в света, но тя получава също толкова голямо признание и за техническите си умения.

Ларсон пуска видеа, на които сваля капачката от бутилка с мотокар, управлява камион назад по заснежени планински пътища и кара всичко - от булдозери и тежки машини Caterpillar до снегорини.

"Искам да покажа на света, че една жена може да прави същите неща, които могат мъжете," казва Ларсон. "Усещам, че това е нещо като моя цел."

Със засилването на онлайн присъствието на Ларсон, същото може да се каже и за общността на шофьорите на камиони. Проведено наскоро проучване за 25-те най-добре печелещи шофьори на камиони в YouTube, TikTok, Twitter и Instagram показва, че някои от тях получават до 4 000 долара за пост. Шофьорите на камиони Адриана Олтеан и Алекс Нино имат по над 1 милион последователи в TikTok.

Ларсон казва пред Insider, че посочените данни за нейните приходи не са точни, допълвайки, че тя не изкарва никакви пари от Instagram. Що се отнася до TikTok, тя казва, че е прекалено заета да ръководи останалите си профили, за да създава още един.

Пускането на едно видео в YouTube седмично отнема около 20 часа, казва Ларсон, тъй като тя записва, монтира и разпространява влоговете си сама. Тя наскоро е започнала нова работа като шофьор и е помолила за един ден отпуск седмично, за да се фокусира върху създаването на съдържание.

В момента нейният YouTube канал заема около 50% от работната й седмица, допълва Ларсон.

Тя е посетила повече от 200 държави по света. Къде би живяла?Онлайн Джесика Набонго е известна като „Хвани ме, ако можеш“. Като пътуващ инфлуенсър, писател и предприемач, тя е посетила повече от 200 държави и територии на шест континента, някои много повече от веднъж

Въпреки че поддържа канала си с огромно желание, популярността й в интернет й носи и нежелано внимание.

В едно от видеата си Ларсон споделя, че тъй като личната информация е публично достояние в Швеция, много хора са се появявали неканени пред дома й, пред дома на родителите й и дори са я преследвали на работното й място.

"Мисля, че е малко плашещо и не се чувствам много комфортно," казва тя във видеото от септември 2020 г. "Не би трябвало да идвате в дома на човек така. Не е окей."

Това, в крайна сметка, принуждава Ларсон да се премести и да използва "фалшива самоличност", за да избегне бъдещи конфронтации. Освен тези притеснения около сигурността си, тя казва пред Insider, че се опасява, че двойната й кариера на шофьор на камион и на инфлуенсър може да й попречи да създаде семейство.

"Наистина искам да приключа с този голям проект, по който работя," казва тя, визирайки намерението си да пътува и да менторства, което остава на заден план заради пандемията.

"Наистина се надявам, че няма да е прекалено късно да създам семейство и да стана майка. Това ме стресира най-много."