А1 България регистрира силно трето тримесечие на 2021 година и продължава позитивната тенденция за ръст във всички основни бизнес показатели от края на 2016 година.

Приходите от мобилни и фиксирани услуги се увеличават с 11.9% до 113.9 млн. евро спрямо същия период на 2020 г., а общите приходи нарастват с 13.3% и достигат 144.9 млн. евро.

Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 56.9 млн. евро, регистрирайки ръст от 9.1% на годишна база.

Повишението на приходите от услуги се дължи на ръст на фиксирания и мобилния сегмент, както и на увеличение на приходите от продажба на устройства. ICT бизнес услугите на компанията също отчитат силни резултати, които са постигнати основно благодарение на IT решенията и услугите за киберсигурност.

През последното тримесечие А1 България стана официален партньор на IBM в България и разшири своето партньорство с Acronis, като вече е златен партньор на компанията. Телекомът е започнал работа по над 495 ICT проекта, които са в различна фаза на реализация.

А1 продължава да обогатява портфолиото си от ICT услуги за корпоративни клиенти, като през третото тримесечие стартира предлагането на решения за мониторинг на уязвимости – Offensity и в помощ на онлайн търговията – А1 Video Assistant.

Фиксираните услуги продължават да растат и през това тримесечие, като регистрират увеличение от 15.5% до 37.9 млн. евро. Основните фактори за добрите резултати са ексклузивното спортно съдържание на каналите MAX Sport и предлагането на фиксиран интернет с високи скорости. През този период компанията е разширила обхвата на своята фиксирана мрежа с над 11 500 домакинства.

През третото тримесечие А1 България отново има стабилно представяне в мобилния сегмент благодарение на истинската мрежа от пето поколение 5G ULTRA, която беше определена за най-бързата в страната за 2021 година от Ookla*.

Телекомът продължи с инвестициите в новата технология и за момента разполага с единствената мрежа, която работи с оборудване на европейски доставчици и използва честотна лента с широчина от 100 MHz на 3 600 MHz.

Тя е по-голяма от съвкупната честотна лента на всички предходни поколения мобилни мрежи, взети заедно в една посока на предаване. По този начин 5G ULTRA предлага гигабитови скорости на сваляне за разлика от 5G DSS решенията, при които ресурсът между 4G и 5G е споделен и не се наблюдават чувствителни разлики в характеристиките на мрежата при двете технологии.

С развитието на 5G ULTRA компанията продължи налагането на премиум 5G мобилни планове и първа стартира услуга за домашен интернет по 5G мрежа Net Box. Интересът към домашен интернет през мобилна мрежа доведе до ръст от над 130% на продажбите през третата четвърт на годината.

Сред другите фактори за успешното тримесечие са постепенното възстановяване на роуминга и по-високото предлагане на предплатени услуги през летния сезон. Като резултат приходите от мобилни услуги нарастват с 10.2% до 76.0 млн. евро.

Добрите резултати на компанията през третото тримесечие на годината се дължат и на по-високите приходи от продажбата на устройства. През третата четвърт на 2021-а спрямо същия период на миналата година А1 регистрира 18.3% ръст на приходите от търговията с устройства, които достигат 29.6 млн. евро.

Резултати за първите девет месеца на 2021 г.

През първите девет месеца на 2021 г. общите приходи нарастват с 12.0% до 422.1 млн. евро спрямо същия период на 2020 г. Приходите от услуги се увеличават с 9.4% до 327.8 млн. евро, като това се дължи както на ръста на фиксираните (11.9%) и мобилните услуги (8.2%), така и на продажбата на устройства (22.5%).

А1 България отбелязва солиден ръст на печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация EBITDA от 14.9% до 167.9 млн. евро за първите девет месеца на годината спрямо същия период на миналата година.