Компанията за краткосрочни наеми Airbnb обяви своя първи финансов отчет като публично дружество.

За последните три месеца на 2020 г. Airbnb е отчела загуби от 3.89 млрд. долара. Това е с 1005% повече от загубата за сравнимия период година по-рано. Загубата на акция възлиза на 11.24 долара, пише CNBC.

Приходите възлязоха на 859 млн. долара, което е с над 110 млн. долара над прогнозитаните от Refinitiv.

Постъпленията падат с 22% спрямо година по-рано, когато бяха 1.11 млрд. долара. Приходите през четвъртото тримесечие също така са с 36% по-ниски спрямо тримесечие по-рано, когато те достигнаха 1.34 млрд. долара.

По-слабите резултати се отразиха силно негативно на котировките на компанията по време на вчерашната търговска сесия. Спадът беше от 9.06% до 182.06 долара, което оценява компанията на 108 млрд. долара.

Съоснователят на Airbnb Браян Чески обяви, че компанията никога повече няма да харчи толкова за маркетинг, колкото е правила преди пандемията.

„Пандемията ни показа, че във време, в което имахме нулеви разходи за реклама, ние все така реализирахме 95% от трафика ни преди COVID-19. Никога няма да забравим този урок“, каза още той пред Джим Креймър в предаването Mad Money по CNBC.

Прогнозата от компанията за първото тримесечие на 2021 г. е, че спадът на приходите ще е по-малък от този през четвъртото тримесечие на 2020 г.

През Airbnb са заплатени 46.3 млн. нощувки през четвъртото тримесечие на 2020 г., което е с 39% по-малко спрямо година по-рано и с 25% по-малко от преди три месеца, когато те достигнаха 61.8 млн. броя.

Брутната стойност на нощувките за последните три месеца на 2020 г. възлезе на 5.9 млрд. долара, което представлява 31% по-малко от преди година, както и 26% по-ниско от отчетените преди тримесечие 8 млрд. долара.

Браян Чески загуби вчера 1.39 млрд. долара от своето състояние, което се понижи до 15.2 млрд. долара.