Apple отвори онлайн сервиз на самообслужване
Apple отвори онлайн сервиз на самообслужване, който позволява на потребителите да купуват части за своите устройства и да ги ремонтират сами, предава CNBC.
Това става, след като американските регулатори засилиха натиска върху технологичните компании да дадат на потребителите повече контрол върху продуктите, които използват.
Новата програма на Apple, която беше обявена още през ноември миналата година, ще предложи над 200 части и инструменти, които клиентите могат да използват за ремонт на iPhone 12, iPhone 13 и третото поколение iPhone SE.
Според Apple, клиентите ще могат да поправят дисплея, батерията и камерата. Цените на частите са идентични с тези, до които имат достъп оторизираните доставчици и сервизи на Apple.
По-късно тази година в програмата ще бъдат включени ръководства, части и инструменти за ремонт на компютрите Mac.
Първоначално онлайн сервизът на самообслужване ще стартира в САЩ, но ще се разшири и в други страни, започвайки в Европа, по-късно тази година.
Клиентите могат и да наемат инструментите за една седмица на цена от 49 долара с безплатна доставка, ако предпочитат да не ги купуват. В някои случаи те могат да получат и кредит за връщане на подменена част за рециклиране.
Въпреки че програмата е вече достъпна, от Apple уточняват, че "посещението на сертифициран техник с оригинални части на Apple все още е най-сигурният и надежден начин за ремонт за по-голямата част от клиентите, които нямат опит в ремонта на електронни устройства ”.
Защитниците на правото на ремонт твърдят, че производителите трябва да предоставят по-широк достъп до ремонтни части и ръководства, така че клиентите да не са ограничени в избран набор от оторизирани сервизи.
Преди да пусне сервиза на самообслужване, Apple неколкократно предупреждаваше за потенциалните проблеми с безопасността или производителността, които могат да възникнат заради използването на неоригинални части или заради неоторизирани ремонти.