БФБ отново се е захванала да разчиства пазара от неликвидните позиции, като започва процесът по тяхното логическо отделяне от основния пазар, стана ясно на брифинг за медиите, на който ръководството на БФБ представи годишния си отчет за 2010 г., анализ на изпълнението на стратегията за развитие на БФБ и стратегически насоки и цели през 2011 г.

Пазарната информация за тях ще се разпространява отделно, а не с останалите - дори е възможно това да става на отделен сайт, допълни още Иван Такев, изпълнителен директор на БФБ.

Според него това ще има 2 ефекта. Компаниите остават публични и няма да се повдига въпроса за тяхното делистване както миналата година. И второ, няма да се смесват неликвидните компании с останалите ликвидни за условията на БФБ компании.

Като елемент от разчистването на пазара, БФБ ще премине към промяна на наименованията на отделните видове пазари към търговски и по-маркетингово звучащи имена.

Целият този процес е свързан с промяна на правилника на БФБ, стана още ясно на брифинга, като са възможни и нови критерии за участието на емитентите на даден пазар.

Георги Български, член на СД на БФБ, заяви, че очаква през втората половина на тази година да приключат срещите с избраните 20 потенциални емитента, подбрани от 1 000 такива непублични компании. След това БФБ ще уведоми инвестиционната общност кои от тях са проявили интерес за листване на борсата, за да може бизнесът да поеме от там нататък щафетата.

По думите на председателя на СД на БФБ Асен Ягодин, изборът на тези 20 компании, е такъв че е „грехота те да не присъстват на капиталовия ни пазар".