Coca-Cola обяви днес, че е придобила пълен контрол над производителя на спортни напитки Bodyarmor срещу 5.6 млрд. долара. Това е и най-голямото придобиване в историята на компанията.

Гигантът в производството на напитки купи 15-процентен дял в Bodyarmor през 2018 г., с което стана втория най-голям акционер. Тогава баскетболната легенда Коби Брайънт бе третият най-голям акционер след като бе инвестирал в Bodyarmor през 2013 г., само две години след основаването ѝ. Наследниците на Брайънт ще получат над 400 млн. долара от продажбата, според Wall Street Journal.

Сделката за останалите 85% от Bodyarmor не е напълно неочаквана. Coca-Cola информира през февруари Федералната комисия за търговия, че възнамерява да закупи контролен пакет в Bodyarmor по-късно през годината.

Контролът на Bodyarmor помага на Coca-Cola да увеличи пазарния си дял на пазара на спортни напитки, въпреки че притежаваната от PepsiCo Gatorade е безспорен пазарен лидер с близо 70% дял. Позиционирайки се на пазара като по-здравословна спортна напитка, Bodyarmor изпревари притежаваната от Coca-Cola Powerade, за да стане вторият най-голям играч в тази категория. Според Coca-Cola продажбите на дребно на марката спортни напитки е над 1.4 млрд. долара, като нарастват с 50% тази година.

6 неща за създаването на легендарна марка, които научихме от Coca-ColaВсички познават марката Coca-Cola, защото тя присъства по цял свят, но да се постигнат успехите, с които тя може да се похвали днес, обаче не е никак лесна задача

Coca-Cola прави промени в портфейла си от марки от началото на пандемията, като спря от производство продукти, които не се продават добре. В същото време, под ръководството на главния изпълнителен директор Джеймс Куинси, компанията се стреми да предлага по-широк набор от напитки.

Сделката за Bodyarmor е най-голямото придобиване на Coca Cola, изпреварвайки закупуването на Costa Coffee за 5.1 млрд. долара през 2018 г.

Акциите на Coca-Cola поскъпват с 3% от началото на годината, което й дава пазарна капитализация от 244 млрд. долара.