Не се случва често Samsung да надмине Apple в маркетинговите си кампании, но южнокорейската компания направи точно това с най-новата си реклама "Uncrush".

По-рано този месец Apple представи дългоочакваните iPad Pro, които разполагат с OLED дисплеи и чипсет M4. Те са и най-тънките устройства, които Apple някога е произвеждала. За да демонстрира това, компанията пусна нова реклама, наречена "Crush" (Смачкай, счупи). Клипът показва индустриален компресор, който разбива неща като китара, пиано, боя, скулптури и др. Когато в края на рекламата компресорът приключва с разрухата, на мястото на унищожените творчески инструменти остава само iPad Pro.

Рекламата на Apple е рядък маркетингов пропуск за компанията, отбелязва Fast Company. Тя разгневи много творчески специалисти, които заявиха, че това символизира унищожаването на човешката креативност от страна на технологиите. По-късно Apple поднесе извинения за рекламата, като заяви, че тя "не е попаднала в целта" и че няма да я излъчи по телевизията.

И така, това беше краят на рекламната драма, нали? Не е така, благодарение на заклетия конкурент на Apple - Samsung.

Сега Samsung пусна реклама, наречена "Uncrush", и независимо дали сте съгласни с позицията на някои творци, че видеото на Apple - умишлено или не - насърчава унищожаването на човешката креативност от технологиите, трябва да признаете, че отговорът на Samsung е брилянтен.

Рекламата на корейския гигант започва в помещение, за което се предполага, че е същата стая със същия индустриален компресор от видеото на Apple. Навсякъде лежат счупени и смачкани инструменти. Изведнъж се появяват крака, които преминават през разрушенията, а след това една жена вдига китара, която е била само частично унищожена от компресора на Apple. Тя започва да свири на нея, докато чете ноти от таблет на Samsung.

Рекламата завършва със слогана "Креативността не може да бъде смазана".

Макар че много хора вероятно ще се съгласят, че iPad Pro е по-добър от всеки таблет, произведен от Samsung, не може да се отрече, че този път корейският гигант победи в маркетинговия отдел.

"Повече от отговор, това е празник на всички творчески души", казва пред Fast Company Естефанио Холц, творчески директор в BBH USA, агенцията, направила рекламата.

"Истинските художници, създатели и творци знаят, че креативността винаги намира начин."