Walt Disney изпревари Netflix Inc с общо 221 милиона стрийминг потребители и обяви, че ще увеличи цените за потребителите, които искат да гледат Disney+ или Hulu без реклами.

Медийният гигант ще повиши месечната цена на Disney+ без реклами с 38% - до 10.99 долара през декември, когато ще започне да предлага нова опция, която включва реклами на сегашната цена.

През 2017 г. Disney заложи бъдещето си на изграждането на стрийминг услуга, която да се конкурира с Netflix, тъй като аудиторията се пренасочи от традиционната телевизия към онлайн излъчване.

Пет години по-късно Disney изпревари Netflix по общ брой потребители на стрийминг услуги. Компанията добави 14.4 млн. клиенти на Disney+, надминавайки прогнозираните от анализаторите 10 млн. клиенти, след като пусна сериала "Междузвездни войни" "Оби-Уан Кеноби" и "Г-жа Марвел" на Marvel.

Disney стъпва в България, снима два филма до края на 2022 г.Netflix, Paramount Pictures и Lucasfilm също преговарят за проекти у нас

В комбинация с Hulu и ESPN+, Disney заяви, че в края на тримесечието през юни е имала 221.1 млн. абонати на стрийминг услуги. За същия период стрийминг абонатите на Netflix са били 220.7 млн, посочва БГНЕС.

"Disney печели пазарен дял, докато Netflix се бори да добави повече абонати", заяви анализаторът на Investing.com Харис Анвар. "Disney има още възможности за растеж на международните пазари, където бързо разгръща услугата си и добавя нови клиенти."

За да подпомогне привличането на нови клиенти, Disney ще предложи версия с реклами от 8 декември за 7.99 долара на месец - същата цена, която сега се начислява за версията без реклами, заяви компанията.