Главният изпълнителен директор на Disney Боб Чапек обяви пред ръководството на компанията, че планира да приложи мерки за намаляване на разходите, за да „постигне важната цел за рентабилност на Disney+ през фискалната 2024 г.“

CNBC съобщава, че с оглед на това Disney планира ограничаване на наемането на нови служители. По думите на Чапек компанията все още се оглежда за нови хора за „най-критичните, ръководни бизнеса позиции“, но наемането за всички други роли засега се замразява.

Едновременно с това Disney „предвижда и някои съкращения на персонала“, тъй като разглежда всички аспекти на своя бизнес в търсене на възможности за спестяване на пари.

Писмото на Чапек до останалите ръководители на компанията идва, след като Disney регистрира отстъпление от впечатляващите си приходи за предходното тримесечие. Въпреки че Disney+ може да се похвали с 12,1 милиона нови абонати за четвъртото фискално тримесечие на компанията, приключващо на 1 октомври, оперативната ѝ загуба в сегмента за стрийминг услуги скача от $0,8 милиарда на $1,5 милиарда. В крайна сметка, компанията очаква тази тенденция да бъде преустановена благодарение на повишаване на цените.

Част от обща тенденция

Но Disney далеч не единствената знакова компания, която поглежда към редуцирането на служители като инструмент за борба с влошаващата се икономическа обстановка.

След като Илон Мъск придоби Twitter, например, първата мярка, която обяви за финансово оздравяване на социалната медия, беше раздялата с голяма част от служителите на пълно работно време. Сега, CNBC съобщава, че чистката ще засегне и 4400-5500 външни сътрудници, които работят с компанията на проектен принцип.

Disney търси корпоративен адвокат за метавселената, NFT и блокчейнПо-рано тази година компанията насочи вниманието си към разширената реалност (AR), NFT и изкуствения интелект (AI)

Друг пример за това, че тази тенденция набира все по-голяма скорост, е Meta. В края на миналата седмица компанията-майка на Facebook, Instagram и WhatsApp обяви, че ще съкрати 13% от работната си сила – или 11 000 от общо 87 000 служители в глобален мащаб.

Наред с обичайните причини – войната в Украйна, влошаващата се икономическа обстановка и т.н., от ръководството на компанията посочват като фактор и завишените очаквания за дългосрочен растеж, базирани на повишаването на приходите ѝ по време на пандемията.

„Много хора прогнозираха, че това ще бъде постоянно ускорение“, акцентира Закърбърг. „Аз също го направих, така че взех решение да увелича значително нашите инвестиции.

Вместо това, макроикономическият спад и повишената конкуренция направиха така, че приходите да са много по-ниски от очакваното“.