Наличието на масиви от данни и нови аналитични техники е ключово за установяването на конкретни модели, тенденции и асоциации, които могат да разкрият нови бизнес възможности.

Сега, когато нуждата от все повече и повече източници на информация и фактори при вземане на решение расте, традиционните платформи вече не са достатъчни – това е едно от заключенията на доклад на компанията за пазарни проучвания Forrester от април 2018 г.

По време на посещението си в София Стийв Вагнер, глобален изпълнителен директор на Experian Decision Analytics, представи пред медиите предизвикателствата, които бизнесът продължава да среща, както и направленията, в които един лидер може по-смислено да използва масивите от данни.

Заедно с Петър Бънков, изпълнителен директор на Experian България, и Спирос Йоргас, мениджър „Бизнес развитие“ в Experian Decision Analytics за Балканите, Вагнер коментира най-актуалните тенденции в индустрията, като експоненциалното увеличение на данните, предизвикателствата в създаването на потребителско преживяване и технологичната трансформация на глобално ниво.

Освен това той акцентира и върху ключови характеристики на българската бизнес среда, както и върху последните новини около офиса на компанията в страната.

Experian България в момента обединява ключова част от глобалния аналитичен капацитет на компанията, а до края на годината се очаква да достигне 1000 служители.

Софийският офис отваря врати през 2004 г. През годините Experian България развива продукт за кредитен рейтинг, комбинирайки Big Data с аналитични модели, предотвратяване на измами и автоматизация на процеси.

„Приносът на българския екип към бизнеса на компанията е значим,“ добави Вагнер. „Разработването на иновативни продукти и предоставянето на първокласни услуги за нашите клиентите са в основата на успеха ни както в българския офис, така и по целия свят.“

На местно ниво компанията предоставя услуги на пет от водещите банки в страната, а по-рано тази година получи за трети път свидетелство за инвеститор Клас А инвеститор. Освен това Experian принадлежи към индустрия, която формира 4.8% от годишния брутен вътрешен продукт (БВП) на България, според данните от Годишния доклад за развитието на индустрията на Българската аутсорсинг асоциация (БАА).

В стремежа си да развива таланти на местно ниво през 2016 г. Experian заедно със Софийския университет създаде магистърска степен по “Иконометрия и икономическо моделиране“ с фокус върху модерните приложения в областта на икономически данни и анализи на бизнес процеси.

Съвсем скоро Experian България ще се премести в нова сграда, заради бързото разрастване на екипа. „Всеки месец привличаме все повече и повече умни, находчиви и активни хора, а в бизнес отношение поемаме все по-мащабни проекти със стратегическо значение за компанията на световно ниво. Време е да разполагаме с ново иновативно пространство, където да създаваме технологии и процеси, които подобряват живота на хората,“ каза Петър Бънков.

Сградата се намира на бул. „Цариградско шосе“ 7-11 и ще отвори врати през първата половина на 2019 г.