Американският милиардер Илон Мъск е придобил 9.2% от капитала на Twitter, съобщава BBC.

След обявяването на информацията акциите на социалната мрежа поскъпнаха с около 25% в предварителната борсова сесия.

Основателят на Tesla е купи 73 486 938 акции на Twitter на 14 март, според американската Комисия за ценните книжа и борси.

Делът е на стойност 2.89 милиарда долара.

Така Мъск става един от най-големите акционери в компанията, като делът му е четири пъти по-голям от този на основателя на Twitter Джак Дорси (2.25%).

Мъск е редовен потребител на Twitter с повече от 80 милиона последователи, въпреки че наскоро каза, че "обмисля сериозно" изграждането на нова социална платформа.

В края на миналия месец той попита своите последователи дали смятат, че платформата насърчава свободата на словото.

"Свободата на словото е от съществено значение за функциониращата демокрация. Вярвате ли, че Twitter стриктно се придържа към този принцип?", след което попита: „Необходима ли е нова платформа?“

Той редовно използва Twitter, за да споделя актуална информация за компаниите, които притежава, включително SpaceX и Neuralink. Някои от публикациите му предизвикват противоречия и дебати.

Tesla е доставила над 310 000 автомобила през първото тримесечиеПроизведените електромобили от компанията за същия период от време са 305 407

Миналата година той коментира в социалната мрежа твърдението на ръководителя на Световната програма по прехраната към ООН, че само 2% от богатството на Мъск могат да помогнат за решаването на световния глад.

През октомври основателят на Tesla обяви, че ще продаде 6 милиарда долара акции на компанията и ще ги дари на ООН, при условие че могат да опишат „как точно 6 милиарда долара ще решат проблема със световния глад“.

Пазарната капитализация на Tesla надхвърли 1 трилион долара миналата есен, което я направи петата компания в света, която достига подобна оценка - след Apple, Microsoft, Amazon и Alphabet (собственика на Google).

Скоро след това той попита потребителите в Twitter дали трябва да продаде 10% от акциите на производителя на електрически автомобили.

Повече от 3.5 милиона потребители на Twitter гласуваха, като близо 58% бяха в подкрепа на идеята. Това доведе до продажбата на акции за около 5 милиарда долара през ноември.