Всички големи компании използват активно Facebook и Twitter за промотиране на своя бранд.

Въпреки че имат цели екипи, отговорни за това, те често допускат гафове, някои от които доста сериозни.

Виж още: Те бяха уволнени заради Twitter

Вижте няколко гафа в Twitter, допуснати от големи компании:

US Airways пуска порно снимка

Една от най-големите американски компании пусна откровена порно снимка в туит до свой клиент. По-късно стана ясно, че снимката е изпратена до авиокомпанията от потребител на Twitter, а служител без да иска я е прикачил в отговор на туит на клиент, докато се е опитвал да я изтрие.

SpaghettiOs и усмивката за Пърл Харбър

Миналата година компанията реши да отдаде почит на трагедията в Пърл Харбър, като публикува снимка на своя талисман с американския флаг и думите „Отделете минута, за да си припомним заедно Пърл Харбър“.

За съжаление, снимката на ухиления талисман не бе най-подходящата за случая и много хора бяха възмутени. Компанията се извини и отговори, че за техния Twitter се грижи агенция, с която повече няма да работят.

JP Morgan

Чатовете с потребители в Twitter са много модерни. JP Morgan решиха да направят Q&A с вицепрезидента на компанията Джими Лий. Те насрочиха час за разговор и помолиха потребителите да задават въпроси, на които Лий да отговори в уречения час.

Въпросите, които получиха обаче, не бяха никак очаквани.

Хората ги питаха неща от сорта на „Какво е да работите с мексикански картели за трафик на наркотици“, „Кога ще отидат в затвора“ и други неща в този дух. От компанията излязоха от ситуацията, като пуснаха съобщение “Насроченият Q&A за утре се отлага. Лоша идея.“

Qantas – лош хаштаг момент

Австралийската авиолиния създаде хаштага #QantasLuxury, за да промотира луксозните си полети и помоли с него потребителите да пускат своите истории, свързани с тях. Това обаче стана в лош за тях момент. Предния ден стачка бе принудила всички полети на авиолинията да бъдат отменени и потребителите използваха хаштага, за да изразят гнева си.

Vodafone UK пуска хомофобски туит

Служител на компанията пусна грубо хомофобско съобщение от служебния акаунт. Това получи голямо отразяване в медиите и лош ПР за компанията, въпреки че за мнозина бе ясно, че акаунтът е хакнат е или се е случило нещо подобно.

Ketchum обижда клиент в Twitter

Ketchum е голяма американска ПР агенция. Един от техните големи клиенти е FedEX.

Един от вицепрезидентите на Ketchum имаше неблагоразумието да пусне туит на път за среща в главния офис на FedEx, в който казва: „Бих умрял, ако трябва да живея на това място“.

Виж още: Смешни гафове на политици, уловени от камерите (видео)

Не се знае дали FedEx все още работи с Ketchum след този доста груб туит, но със сигурност той е станал повод за сериозни разговори.

GAP

Когато през 2012 година Урагана Санди удари САЩ, Gap пуснаха изключително глупавия туит: „Всички сме засегнати от #Sandy, пазете се! Ще пазаруваме онлайн в Gap днес. А вие?“

280 души са загинали в този ураган, а от Gap се притесняват, че ще трябва да пазаруват онлайн, а не на живо в мола!

Epicurious

На маратона в Бостън през 2013 година трима души загинаха, имаше и тежко ранени след избухване на бомба.

Опитът на компанията да свърже трагедията с промотиране на своите продукти бе жалък. Те пуснаха два глупави туита.

Първият бе:

„Бостън, нашите сърца са с вас. Ето една купа питателна закуска, която ще е нужна на всички нас днес.“

И след 30 минути още един:

„В чест на Бостън и Ню Инглънд, предлагаме: пълнозърнеста закуска с боровинка“.

Celeb Boutique

Celeb Boutique е марка дрехи от Великобритания.

Когато забелязват, че хаштаг #Aurora е много популярен в Twitter, те пускат съобщение, в което казват, че това е така най-вероятно заради новата рокля на Ким Кардашиян, наречена Aurora, по която всички са полудели.

Оказва се обаче, че хаштагът е популярен заради масовата стрелба в киносалон в САЩ, а туитът на компанията е повече от обиден.