Българският инвеститор като цяло е консервативен и малоброен, дори в София, а в останалата част от България положението е и по-лошо, но има светъл лъч в някои будни градове, където има млади хора и университети, като Хасково и Бургас.

Това каза по време на форума „Шумът на парите“ Светозар Абрашев, председател на Борда на директорите на София Интернешънъл Секюритиз, позовавайки се на резултат на проведено от посредника роудшоу в страната.

Хората като цяло са слабо информирани, липсва достатъчна финансова култура, което пречи за разбирането на различните финансови продукти и възможности за инвестиции в нови компании и продукти.

Към момента има над 40 млнрд. лв., които се държат от български физически лица в банките, хората не инвестират тези пари на пазара, но от друга страна, просто няма в какво. В момента има хубави компании, но те са твърде ограничен брой, а нови не виждаме да се задават скоро на пазара или са съвсем малко, каза Абрашев.

Същото може да се каже за чуждестранните инвеститори. Те искат да инвестират в България, казват „дайте идеи, дайте нови компании, ще инвестираме“. Има фондове, които са насочени към Източна Европа, към Българияя, дори да не искат, те трябва да инвестират в нашите пазари, но няма в какво толкова да инвестират на този етап, заяви Абрашев.

От друга страна, оценките са твърде ниски на Българската фондова борса, в сравнение с други пазари, които вдигнаха доста нивата си. Това също е пречка да се търси финансиране на борсата и съответно се получава парадокс.

„Според мен държавата все още има участие в много големи компании и би могла да ползва борсата като най-прозрачен метод за приватизация, което би стимулирало капиталовия пазар като цяло и би довело инвеститори“, допълни Абрашев.

Програмата, както и повече подробности за Шумът на парите могат да се намерят на profit.bg/forum.

Форумът Шумът на парите се осъществява със съдействието на ВИП спонсорите Уникредит Булбанк, Vivacom и Галакси Инвестмънт Груп, както и спонсорите Трейс Груп Холд, София Интернешънъл Секюритиз, ЛУКС ИМОТИ, консултантска къща Амрита, Peugeot и Борика Банксервиз.

Медийни партньори на събитието са fakti.bg, offnews.bg, novini.bg, kaldata.com, imot.bg, economic.bg, сп. Forbes, сп. Икономика, агенция Фокус, pariteni.bg и SeeNews.

Организационен партньор на събитието за поредна година е агенцията за връзки с обществеността AMI Communications България.