Pepsi сменя логото си
Ако някой ви помоли да нарисувате логото на Pepsi по памет, какво бихте нарисували? Кръг с червени, бели и сини ивици, които са емблематични за марката, и вероятно думата "Pepsi" в него.
Или поне така правят повечето хора в проект на Pepsi, целящ да измери популярността на бранда - те поставят думата "Pepsi" в кръга. Но сегашното лого на компанията всъщност не изглежда така. В него името на марката всъщност е встрани от кръгчето.
Но това няма да е така още дълго.
"Не можехме да пренебрегнем подобно прозрение", казва Мауро Порчини, главен дизайнер на PepsiCo, пред CNN. "Вместо да го отхвърлим, решихме да го приемем."
Toblerone премахва изображението на Матерхорн от опаковката сиНазъбеният силует на Матерхорн е използван за първи път върху опаковката на шоколада през 1970 г.
В тон с това разбиране, в началото на седмицата Pepsi представи ново лого и брандинг, които ще бъдат въведени в Северна Америка тази есен и в световен мащаб през следващата година. То много прилича на версията от 90-те години на миналия век, която изглежда се е запечатала в съзнанията на хората, ако се съди от гореописания проект, но с нови елементи, които го правят “по-модерно”, включително различен шрифт и цвят на шрифта, както и нова рамка.
Промените имат за цел не само да съответстват по-добре на спомените на хората, но и да привлекат вниманието към линията на Pepsi без захар - ключова част от плана за растеж на компанията.
Pepsi съществува от 125 години и обновява логото си постоянно. Настоящата визуална идентичност е въведена през 2008 г., но явно и нейният срок на годност е изтекъл.
Не е необичайно компаниите да променят външния си вид, за да останат актуални, отбелязва Тим Калкинс, професор по маркетинг в училището по мениджмънт "Келог" към Северозападния университет, цитиран от CNN, и добавя: “Но те трябва да внимават да не разклатят прекалено много лодката. Големите промени рискуват да объркат клиентите”.
В случая с PepsiCo обаче той е категоричен, че за "марки, които имат дълга история, използването на носталгични образи може да бъде "много силно".