Nokia сменя 60-годишно лого като символ на променения си фокус
Nokia обяви планове да промени идентичността на марката си за първи път от близо 60 години, като смени логото си. Целта на тази промяна е фокусът на производителя на телекомуникационно оборудване върху агресивния растеж.
Новото лого се състои от пет различни форми, образуващи думата NOKIA, посочва Reuters, като добавя, че емблематичният син цвят остава в историята за сметка на широка гама цветове в зависимост от употребата.
"Съществуваше асоциация на досегашното ни лого със смартфони, а днес ние сме компания за бизнес технологии", коментира главният изпълнителен директор Пекка Лундмарк в интервю за новинарската агенция.
Новината дойде в навечерието на годишния Световен мобилен конгрес (MWC), който се открива в Барселона днес и продължава до 2 март.
След като поема ръководния пост на изпитващата затруднения финландска компания през 2020 г., Лундмарк изработва стратегия в три действия - рестарт, ускоряване и мащабиране.
След като етапът на рестариране приключи, казва той пред Reuters, сега започва втората фаза.
Въпреки че Nokia все още се стреми да развива бизнеса си с доставчици на услуги, в рамките на който продава оборудване на телекомуникационни компании, сега основният ѝ фокус е да продава и на други типове предприятия.
"Миналата година имахме много добър ръст от 21% в индустриалния сектор, който в момента генерира 8% от продажбите ни, или приблизително 2 млрд. евро. Искаме да постигнем двуцифрен ръст възможно най-бързо", акцентира Лундмарк.
Големите технологични компании си партнират с производителите на телекомуникационно оборудване като Nokia за изграждането на частни 5G мрежи и автоматизирани производства, предимно в индустриалния сектор. Затова и Nokia планира да преразгледа пътя на растеж на различните си бизнеси и да обмисли възможни алтернативи там, където развитието не отговаря на целите ѝ, посочва още Reuters.
"Сигналът ни е много ясен. Искаме да участваме само на пазари, в които можем да се борим за глобално лидерство", казва Лундмарк.
Преминаването на Nokia към сектора за автоматизация на производството и центровете за данни ще изправи компанията срещу големи технологични организации като Microsoft и Amazon.
Nokia е продавала тоалетна хартия, Samsung - риба. Какъв е изводът?Какво да кажем за Toyota?
"Ще има много различни случаи - понякога те ще бъдат наши партньори, понякога могат да бъдат наши клиенти и съм сигурен, че ще има и ситуации, в които ще бъдат наши конкуренти", обяснява Лундмарк пред Reuters.
Microsoft става все по-сериозен играч в телекомуникациите
А Microsoft видимо става все по-важен играч, особено в телекомуникационния сектор. Reuters съобщава, че компанията е представила предварителни версии на две услуги с изкуствен интелект, предназначени за управление на телекомуникационни мрежи, като се възползва от същите възможности, интегрирани в управлението на облачната ѝ платформа Azure.
Операторите могат да се възползват от усъвършенстван изкуствен интелект, който помага за разкриване на нови бизнес възможности и прозрения на база анализ на получаваните данни. Включително разгръщането на високоскоростни 5G мрежи, съобщават от компанията в публикация в блога си, цитирани от Reuters.
Microsoft навлезе за първи път в сферата на 5G след придобиването на компаниите за облачни мрежи Affirmed Networks и Metaswitch през 2020 г.
Технологичният гигант е силно фокусиран върху изкуствения интелект, инвестирайки сериозно в бота ChatGPT на OpenAI. Миналия месец Microsoft обяви, че има за цел да внедри системата във всички свои продукти.