Какви шефове харесват служителите?

967
Какви шефове харесват служителите?

След като преди време обсъдихме какви шефове служителите мразят, може би е редно да споменем и няколко думи за шефовете, които хората обичат. Защото все пак има и такива.

Ето кои са основните качества, които хората искат да видят у ръководителите си, според сп. “Businessweek”:

Шефът, който изслушва

Едно от най-лошите неща за един служител е шефът му да продължава да си чете нещо на компютъра, докато той му задава въпрос или се опитва да обясни своя идея. Да, никой не се радва да чуе разсеяно “м-м-м-да”, “аха” и т н.

Много разочароващ е и въпросът “А-а какво всъщност казваше?”, след като си говорил в продължение на 20 мин., например.

Шефът, който споделя

Някои шефове не разбират, че служителите имат нужда от определена информация в работата си. Ако има проблем, в даден момент вече става задължително всички да узнаят. Хората, които работят в една фирма не бива да бъдат държани в неведение за промени в плановете или още по-зле - проблеми.

Шефът, който не се страхува да взема решения

Шефът за това е шеф, защото в определени моменти има смелостта да поеме отговорност в решителен момент. Това е човекът, който трябва да стане и да каже “Ето така ще стане” или “Не, това няма да стане”.

Нерешителният ръководител е истински бич за целия колектив.

Шефът, който забелязва

Добрият шеф знае кой какво върши във фирмата. Ако вашият е такъв, не се притеснявайте, знайте, че всяко извънредно усилие е било забелязано и си е струвало.

Служителите ще са по-удовлетворени от собствената си работа тогава, когато знаят, че тя е оценена. Също така, тогава те ще имат стимул да правят повече отколкото се изисква в обичайните им задължения.

Шефът, който обяснява

За добрите ръководители грешките на служителите са повод да ги научат на това как да свършат по-добре работата си. Те не се карат, а обясняват как следващия път да се направи онова, което служителят не е успял.

Освен това, в крайна сметка, така хората в една фирма се учат едни други, развиват се и стават по-добри.

Този подход е по-добър както за служителите, така и за самия шеф. Ако не обясниш на хората си какво и как искаш да бъде свършено, те никога няма да се научат.

Шефът, който застава зад хората си

Добре е да знаеш, че ако имаш добра идея, шефът ти винаги ще те подкрепи.

Освен това, в трудни моменти за фирмата, добрият ръководител застава зад хората си. Той трябва да е този, който да сплотява колектива и да защитава интересите му.

Шефът, който казва истината

Едно от най-лошите неща, в това да си шеф, е че ще ти се наложи да съобщаваш и неприятни новини. Това, което правят лошите шефове е да си мълчат и да оставят хората сами да се досетят, когато идват трудни времена, като съкращения в бюджета, например.

По този начин обаче те само дават зелена светлина за клюки и спекулации, вместо просто да кажат на хората онова, което те и без друго след време ще узнаят (като дотогава ситуацията вече може да е излязла съвсем извън контрол).

Естествено, ще ви се наложи и да уволнявате. Тогава също трябва да можете да кажете истината и то в очите, поради същата причина. Човекът, когото гоните трябва да знае какви са грешките и трябва още от самото начало на проблема да е наясно за съществуването му. Ясните отношения са най-добрата атмосфера.

И на първо място: Шефът, който има личен живот

Професионалният успех не бива да означава край на личния живот.

Ако шефът е живо доказателство за тази максима, то във фирмата ще царят просперитет и приятна атмосфера. И обратното също е в сила.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg