Главният изпълнителен директор на Alphabet Лари Пейдж обяви, че ще напусне поста си.

Той ще бъде зает от главния изпълнителен директор на Google Сундар Пичай, който ще продължи да изпълнява и настоящата си длъжност.

Съоснователят на Google Сергей Брин също ще напусне поста президент на Alphabet, а тази длъжност ще бъде закрита.

Акциите на Alphabet поскъпнаха с 0.8% в следборсовата търговия.

“Сега, след като Alphabet вече е добре утвърдена, а Google и Other Bets функционират ефективно като независими компании, е естествено да опростим структурата си на управление,” пишат Пейдж и Брин в блогпост, в който обявяват промяната.

“Никога не се сме били такива хора, които ще заемат ръководни постове, ако смятат, че има по-добър начин да се управлява компанията. А Alphabet и Google вече нямат нужда от двама главни изпълнителни директори и президент.”

Пейдж стана главен изпълнителен директор на Alphabet през 2015 г., когато Google се преструктурира и създаде новата компания майка, която да контролира другите й дейности (Other Bets) извън основния й бизнес с интернет търсене и дигитална реклама.

Преди това Пейдж беше главен изпълнителен директор на Google. В новата структура Пичай стана главен изпълнителен директор на Google, след като на практика ръководеше по-голяма част от бизнеса. Преди това Пичай оглаяваше дейността, свързана с Android и Chrome в компанията.

Пейдж и Брин ще продължат активно да участват като членове на борда на директорите на Alphabet според техния блогпост. Съоснователите все още разполага с контрол върху акциите с право на глас в компанията.

Пейдж притежава около 5.8% от акциите на Alphabet, а Брин контролира около 5.6%. В същото време Пичай притежава около 0.1%, което означава, че новият главен изпълнителен директор може да бъде предизвикван от основателите на компанията. От Google обявиха, че структурата на гласуване не се променя след изявлението.

Alphabet може да се наложи да разчита повече на другите си дейности, сред които са компании, като Waymo и Verily, тъй като основната й дейност във връзка с дигиталната реклама, управлявана от Google, показва признаци на забавяне.

Google обяви забавяне на темпа на растеж на рекламните приходи през първото тримесечие на 2019 г., както и по-ниска печалба на годишна база през третото тримесечие. Компанията все още изпитва затрудния да генерира значителни приходи в хардуерната сфера, въпреки че бизнесът й с облачни технологии расте.