Стрийминг платформата Spotify ще стартира на 85 нови пазара, с което услугата й ще достигне до още над 1 милиард души.

Новината беше обявена по време на лайвстрийм с участието на Джъстин Бийбър, принц Хари и Меган Маркъл.

От Spotify също така представиха нова абонаментна услуга с по-високо качество на звука, както и нов рекламен пазар за подкасти.

Повечето нови пазари са в развиващи се страни в Азия, Африка, Тихоокеанския и Карибския регион.

“Заедно тези пазари представляват над 1 милиард души, като близо половината от тях използват интернет,” заяви говорителят на Spotify Алекс Норстрьом, цитиран от BBC.

Предишното разширение на обхвата на услугата в Индия, Русия и Близкия Изток вече й осигури милиони нови абонати.

Spotify обяви най-стриймваните песни и изпълнители на 2020 г. Едва ли е нужно да се казва, че 2020 г. няма еквивалент. 2020 също така звучеше различно, а през цялата година музиката беше наш спътник, засилвайки връзката ни със света и давайки ни надежда

Шведската компания, която пусна своята услуга преди повече от десетилетие, в момента се предлага в 93 страни и има 345 милиона активни потребители месечно.

Въпреки огромната си популярност, Spotify отдавна е обект на критики, тъй като много изпълнители смятат, че средствата, които им се предоставят, са недостатъчни.

Spotify отказва да вдигне абонаментите си цени заради нарасналата конкуренция, така че увеличаването на приходите ще зависи от новите абонати или от различните видове съдържание, казва пред BBC Андрю Милрой, технологичен директор в консултантската компания Veqtor8.

От Spotify също така обявиха създаването на нов рекламен пазар за подкасти, където рекламодателите ще могат да купуват реклама от мрежа от оригинални, ексклузивни и независими подкасти.

Подкастите са важна част от стратегията на Spotify, която прави опити да се различава от конкуренцията си.

Компанията похарчи стотици милиони долари, за да увеличи предлаганите подкасти и в момента разполага с над 2.2 милиона заглавия.