Повече с по-малко ресурси: Ръководителят на Google Search призовава служителите да действат по-бързо
Прабхакар Рагхаван говори за „новата оперативна реалност“ със спортни метафори, настоявайки за пъргавина и по-здрави мускули на фона на още предстоящи съкращения
Носейки суитчър с надпис We use Math, ръководителят на Google търсачката Прабхакар Рагхаван прави важно съобщение към служителите на обща среща миналия месец. Първо обаче той ги приканва да си вземат по чаша чай и да се настанят удобно в огромната зала в централата на компанията в Маунтин Вю, Калифорния, разказва CNBC.
Рагхаван, който докладва директно на главния изпълнителен директор Сундар Пичай и ръководи ключови звена, сред които Google Search, Ads, Maps и търговията, се обръща конкретно към организацията за знания и информация на Google, която включва над 25 000 служители на пълен работен ден.
„Мисля, че можем да се съгласим, че нещата не са такива, каквито бяха преди 15-20 години, те се променят“, казва Рагаван, според аудиозаписа на събитието, получен от CNBC. Той има предвид индустрията за търсене, в която Google доминира в продължение на две десетилетия, превръщайки се по този начин в една от най-печелившите и ценни компании в света.
Рагхаван посочва, че бизнесът с дигитални реклами на Google се е превърнал в „обект за завист“ в цял свят, като допълва, че през последните три години приходи му са нараснали с над $100 милиарда, надхвърляйки общите приходи на Starbucks, Mazda и TikTok.
„Животът обаче не може да бъде безгрижен завинаги“, изтъква лидерът на Google търсачката.
В компания, отдавна известна в Силициевата долина с безплатните си гурме обяди и атрактивните бонуси, коментарите на Рагхаван служат като поредното предупреждение към служителите, че растежът на Google става все по-труден, отбелязва CNBC.
В продължение на около 35 минути той изпъстря обръщението си за новата пазарна реалност с препоръки като „Трябва да се движим по-бързо, както спортистите го правят“ и други спортни метафори, споменавайки засилената конкуренция и по-предизвикателната регулаторна среда.
Относно необходимите промени той казва, че компанията планира да изгради екипи, които да действат по-близо до потребителите, на ключови пазари като Индия и Бразилия. Допълва, че съкращава времето, което му е необходимо за завършване на отчетите, в опит самият той да се движи по-бързо.
Ръководителите на облачния бизнес на Google също са инструктирали служителите да работят в по-кратки срокове, въпреки че разполагат с по-малко ресурси след съкращаване на разходите, посочва CNBC, позовавайки се на свои източници.
В много отношения тонът на Рагаван не е нищо ново. Google е в режим на съкращаване на разходите от началото на 2023 г., когато компанията майка Alphabet обяви планове за премахване на около 12 000 работни места, или 6% от работната сила на компанията. Съкращенията продължиха тази година, като финансовият директор Рут Порат каза миналата седмица, че компанията преструктурира своята финансова организация - ход, който ще включва допълнително намаляване на персонала.
Рагхаван изяснява, че това, което се случва сега, не е просто продължение на 2023 г. „През последните три месеца се случиха много неща“, характеризиращи се с „наистина високи върхове и ниски спадове“, казва той.
По това време Google представи своя AI генератор на изображения. След като потребителите откриха неточности, недоволството от които бяха бързо разпространени онлайн, компанията изтегли функцията през февруари. Google се реорганизира, за да се опита да остане на първа линия в AI надпреварата, докато все повече потребители се отдалечават от традиционното търсене в интернет.
В предстоящия отчет за приходите на Alphabet в четвъртък Уолстрийт очаква ръст за второ поредно тримесечие на годишна база. Въпреки че това ще отбележи ускорение от няколкото предишни тримесечия, числата са в сравнение с някои от най-слабите отчети на Google в историята.
Alphabet отчете по-добри от очакваното приходи и печалба за четвъртото тримесечие на 2023 г., но приходите от реклами бяха по-ниски от прогнозите на анализаторите, което доведе до спад на акциите на компанията с над 6%. Междувременно бумът на AI налага нов фокус върху инвестициите.
„Намираме се в нова реалност на разходите“, казва Рагаван, добавяйки, че заради генеративния AI компанията „харчи много повече за машини“.
Органичният растеж се забавя и броят на новите устройства, идващи в света, „не е това, което беше“, посочва още той. „Това означава, че трябва да се борим твърдо за нашия растеж в новата оперативна реалност“, добавя той.
Рагхаван казва, че се появяват допълнителни предизвикателства, тъй като компанията „се ориентира в регулаторна среда, различна от всичко, което сме виждали преди“.
Той цитира Закона за цифровите пазари (DMA) на Европейския съюз и казва, че Google все още прочува какви ще бъдат нейните задължения от Европейската комисия. DMA, който официално влезе в сила миналия месец, има за цел да ограничи антиконкурентните практики сред технологичните компании.
„Това наистина оказва влияние върху нас“, казва Рагаван, призовавайки служителите да „посрещнат този момент“ и „да действат спешно въз основа на пазарните условия“.
Той добавя, че Google трябва да се справи със своите „системни“ предизвикателства и да изгради „нови мускули“, които по думите му напоследък са отслабнали.
Той хвали екипите, работещи върху Gemini, основната група AI модели на компанията, казвайки, че са увеличили работата си от 100 часа на седмица до 120 часа, за да коригират инструмента за разпознаване на изображения на Google. Това е помогнало на екипа да оправи близо 80% от проблемите само за 10 дни, посочва той.
Компанията обаче все още не е върнала възможността за генериране на изображения на хора. Демис Хасабис, ръководител на AI звеното на Google, каза през февруари, след като инструментът беше свален, че ще бъде пуснат отново след седмици.
Рагаван пояснява по този повод, че провалът в генерирането на изображения не се дължи на липса на усилия или на „някой, който се е отпуснал и изпуснал топката“.
Той посочва още, че компанията е показала способността да се движи бързо по важни въпроси, изтъквайки усилията на екипа на Bard (сега Gemini) и този на Magi, фокусиран върху задвижваното от AI търсене, които пуснаха продукти в рамките на няколко месеца.
Това е нещо, което компанията не би могла да постигне с повече хора, предполага Рагаван . „Осъзнаването беше „Боже, ако бяхме хвърлили 2000 инженери в тези проекти, нямаше да го направим“, казва той, като посочва, че компанията ще обърне голямо внимание на размера и обхвата на екипите.
Рагхаван също така се обръща към критиците на бюрокрацията в компанията, според които тя осакатява способността им за бързо пускане на продукти, казвайки: „Броят на споразуменията и одобренията, необходими, за да се изведе добра идея на пазара, не е начинът, по който трябва да функционираме.“
Той допълва, че лидерите работят активно върху премахването на ненужните слоеве в йерархията, повтаряйки предишни коментари на Пичай.
„Научихме много през последните няколко тримесечия“, каза Рагаван. „Не мога да ви кажа, че всички спънки са зад гърба ни. Важното е как реагираме и какво научаваме.“