Китайската услуга за стрийминг на музика Tencent Music Entertainment Group набра близо 1.1 млрд. долара от процедура по първично предлагане на акции (IPO) в САЩ, предава Reuters, цитирани от CNBC.

IPO-то показва, че въпреки волатилността на пазарите, компаниите не обръщат гръб на песпективата да станат публични.

Това е поредното китайско IPO в САЩ през тази година, като до дебюта на Tencent Music китайските пубични предлагания набраха общо 7.9 млрд. долара, сочат данните на Refinitiv.

Това е най-високата сума от 2014 г. насам, когато Alibaba Group Holding Ltd набра рекордните 25 млрд. долара от борсата.

IPO-то на Tencent Music е четвъртото най-голямо китайско публично предлагане на акции през тази година. Компанията за стрийминг на видео iQiyi води с IPO за 2.4 млрд. долара, онлайн платфромата за търговия Pinduoduo Inc набра от борсата 1.6 млрд. долара, а производителят на електрически преозни средства NIO реализира IPO за 1.15 млрд. долара.

Благодарение на приложенията за стрийминг QQ Music, KuGou, Kuwo, както и караоке приложението We Sing, Tencent Music е най-голямата онлайн музикална платформа в Китай с над 800 млн. активни потребители месечно.

Компанията често бива сравнявана с шведската Spotify Technology SA, с тази разлика, че предлага социално интерактивни услуги, което я прави доста по-печеливша от конкурентите.

Tencent Music е продала 41 млн. акции, докато акционери са реализирали други 40.9 млн. акции, казва източник, запознат с процедурата, желаещ да не се идентифицира, докато не излезе официалното съобщение. IPO-то дава оценка на компанията от 21.3 млрд. долара.

Готвят ново китайско IPO за милиард в САЩАко процедурата бъде успешна, това ще бъде третото най-голямо IPO на китайска компания в САЩ за 2018 г.


От Tencent Music първоначално смятаха да реализират IPO-то през октомври, но промениха плановете си поради разпродажбите на щатските пазари и страховете от търговската война Пекин – Вашингтон.

Компанията обяви 244% ръст в печалбата си за периода януари – септември тази година, до 394 млн. долара. За сравнение, за същия период Spotify са на нетна загуба в размер на 520 млн. долара.