Volkswagen AG засилва усилията си за осигуряване на метали, използвани в батериите, от които ще има нужда, за да задвижват електрическите автомобили на компанията.

Автопроизводителят е поканил производители и търговци на кобалт, един от най-добре представящите се метали през годината, за преговори в централата си в Германия тази седмица, информира Bloomberg, позовавайки се на запознати източници. Оказва се, че купуването на ключовия за производството на батерии компонент може и да не е толкова лесно, колкото от компанията са си мислели първоначално. След като обяви търг през септември, Volskwagen впоследствие е занижила изискванията за фиксираната намалена цена в предлаганите офертите, според същите източници, пожелали анонимност.

Volkswagen води “интензивни преговори” с производители на материали за електромобили, заявиха от компанията.

Електропроводимостта на кобалта, който традиционно се използва за закаляване на стомана, го превърна в съществена част от производството на батерии, които се презареждат. Вследствие на това потребителите в момента се борят да си осигурят доставки на метала, по-голяма част от който идва от Демократична република Конго. Осигуряването на дългосрочни доставки ще е от съществено значение за Volkswagen, защото компанията планира да похарчи над 34 млрд. евро в следващите пет години като част от опитите си да навлезе на пазара на електромобили и автономни превозни средства.

Вследствие на бума при електрическите автомобили търсенето на кобалта може да скочи до 47 пъти до 2030 г., според Bloomberg New Energy Finance. Металът е поскъпнал с 86% през тази година до 61 000 долара за метричен тон на борсата в Лондон.

По-високите цени и ограниченията при доставките карат някои автопроизводители да инвестират в технологии за производство на батерии, които не разчитат толкова много на кобалт. Въпреки това има голяма вероятност кобалтът да се търгува на цена над пика от 2008 г. от 107 000 долара в “продължителен период” от време, според доклад на Sanford C Bernstein & Co Ltd.

Едни от най-големите компании, които добиват кобалт, са Glencore Plc, Eurasian Natural Resources Corp. и China Molybdenum Co. Миналата година Glencore е доставила 24 500 тона от мината си Мутанда в Конго, или почти една четвърт от световното производство. В никеловите мини също се добива кобалт, но в много по-малки количества, отколкото тези в медните мини в Конго.

Африканската държава съставлява близо две трети от глобалното производство. По-голяма част от него е от мини на Glencore и China Molybdenum, но около10 – 20% се осигурява от незаконен добив в мини, в които според някои организации се използва детски труд.