Линда Якарино, ръководител на рекламата на NBCUniversal, води преговори за поемане на длъжността главен изпълнителен директор на Twitter, съобщава The Wall Street Journal, позовавайки се на свои източници, запознати със ситуацията.

Яккарино работи в NBCU повече от десетилетие и е известна с това, че настоява индустрията да намери по-добри начини за измерване на ефективността на рекламата. Като ръководител на рекламните продажби в NBCU тя играе основна роля за стартирането на стрийминг услугата Peacock, поддържана от реклами, посочва WSJ.

Илон Мъск, собственикът на Twitter, каза в туит в четвъртък, че е наел нов изпълнителен директор, но не посочи име. „Тя ще започне след ~6 седмици!“, написа Мъск.

Съобщението му идва дни преди едно от най-големите събития за NBCU - годишното представяне на компанията пред рекламодатели, насрочено за понеделник в Ню Йорк.

Говорител на NBCU казва пред WSJ, че Яккарино е в усилена подготовка за събитието.

След поглъщането на Twitter от Илон Мъск миналата година много рекламодатели се отдръпнаха от платформата заради притеснения относно модерирането на съдържанието, както и заради несигурността около посоката на компанията под новото ѝ ръководство. Някои компании казват, че са възобновили разходите за реклама в Twitter, докато други все още стоят далеч от платформата, посочва още WSJ.


Twitter предлага безплатна реклама на марките, отделящи $250 хил. бюджет Twitter предлага на рекламодателите нов стимул в опит да ги привлече обратно към платформата

На този фон Якарино ще се сблъска с непосредствени предизвикателства като главен изпълнителен директор, включително привличането на рекламодатели, които обикновено осигуряват по-голямата част от приходите на Twitter. През 2021 г., годината преди Мъск да придобие платформата, рекламата представлява почти 90% от приходите на компанията. Приходите и коригираните печалби на Twitter са спаднали с приблизително 40% на годишна база през декември, съобщи по-рано The Wall Street Journal. Мъск каза през април, че Twitter може да отчете положителен паричен поток още през това тримесечие.

От 100-те най-активни рекламодатели в Twitter, преди Мъск да купи компанията, 37 не са похарчили нито долар за реклама в платформата през първото тримесечие на тази година, според фирмата за пазарни проучвания Sensor Tower, докато други 24 марки са намалили средните си месечни разходи за реклама в Twitter с 80% или повече.

Якарино, която управлява около 13 милиарда долара годишни рекламни приходи, е добре известна с близките си отношения с търговци и рекламни агенции. Тя има репутация на упорит стратег в преговорите и е известна в индустрията с прякора „Кадифения чук“.

Колко далеч ще стигне Илон Мъск, за да спаси Twitter за сметка на Tesla?Източването на пари за подкрепа на Twitter е противоречива стратегия, но няма да влоши значително финансовото ѝ състояние. Бъдещият просперитет на Tesla обаче е по-малко сигурен

Илон Мъск, който е главен изпълнителен директор на Twitter след като купи компанията през октомври, коментира, че ролята му ще се измести към изпълнителен председател и главен технологичен директор. Той обаче дава да се разбере, че няма намерение да отстъпва контрола върху платформата, отбелязвайки, че ще запази отговорността за продуктите, софтуера и системните операции, посочва WSJ.

В края на миналата година, когато акциите на управляваната от Мъск Tesla се насочиха към най-лошото си представяне, някои инвеститори обвиниха за това прекалената заетост на предприемача в Twitter.

След туита на Мъск в четвъртък за намирането на нов главен изпълнителен директор на платформата, акциите на Tesla скочиха, затваряйки с 2% нагоре.

От Twitter към момента не са коментирали официално публикацията на WSJ.