Twitter предлага на рекламодателите нов стимул в опит да ги привлече обратно към платформата, чийто рекламен бизнес се влоши след придобиването ѝ от Илон Мъск, съобщава Wall Street Journal.

Рекламодатели, които инвестират бюджет от 250 хил. долара, ще получат свободно рекламно пространство за същата сума, пише изданието, позовавайки се на имейл на компанията.

Този ход е поредното усилие на Twitter да накара марките да харчат повече за реклама на платформата. Наскоро тя предложи на рекламодателите безплатно пространство на стойност 500 хил. долара, стига да похарчат същата сума, припомня WSJ.

Според цитирани от изданието търговци, стимулът може да се използва за купуване на промотирани туитове, които се показват по време на седмицата на Супербоул – периодът, в който платформата отчита най-големи рекламни приходи.

За да могат да се възползват от най-новия стимул, марките трябва да използват определени продукти на Twitter, като например наскоро пуснатия keyword-avoidance tool, който позволява на рекламодателите да създадат списък с до 1000 ключови думи и да избегнат показването на рекламите им над или под туитове, съдържащи тези думи.

Мъск към служителите на Twitter: „Икономическата картина пред нас е ужасна“Мъск изпрати имейли до служителите, в които очертава мрачна финансова картина за компанията и нови промени, включително край на дистанционната работа

WSJ припомня, че оттеглянето на рекламодатели от Twitter се дължи до голяма степен на подхода Илон Мъск към модерирането на съдържанието и опасенията им, че техните реклами ще се излъчват близо до противоречиви туитове.

Много големи марки, сред които Pfizer, United Airlines Holdings и автомобилните производители General Motors и Volkswagen, спряха рекламните си бюджети за позициониране в Twitter, припомня изданието. Повече от 75 от 100-те най-големи рекламодатели в платформата преди придобиването ѝ от Илон Мъск не са рекламирали в нея към седмицата, приключваща на 8 януари, според анализ на изследователската компания Sensor Tower.

Убеждаването на рекламодателите да се върнат е от решаващо значение – почти 90% от приходите на Twitter от 5,1 милиарда долара през 2021 г. идват от реклами, посочва WSJ.