Няколко рекорда не помогнаха на Tesla да изпълни плана си за 2022
Tesla е доставила 405 278 електромобила през последните три месеца на 2022 г., съобщават от автомобилния производител, цитирани от световните медии.
Това е нов рекорд за компанията (за същия период на миналата година доставките възлизат на 308 600), но новината всъщност не е толкова добра, колкото изглежда на пръв поглед, тъй като компанията не успява да отговори на очакванията на Уолстрийт.
Тази двойнственост на резултатите сякаш се превръща в новата запазена марка за лидера на пазара на електромобили през тази година.
От Tesla обявиха годишен рекорд от 1,3 млн. доставени автомобила, но и този брой не отговаря на предварително поетите от главния изпълнителен директор Илон Мъск ангажименти за увеличаване на продажбите с 50% почти всяка година, обръщат внимание от Associated Press.
Model 3 и Model Y съставляват по-голямата част от доставките на компанията през четвъртото тримесечие на 2022 г., като 388 131 от тези електромобили са стигнали до потребителите в рамките на този период. За сравнение, по-скъпите Model S и Model X на Tesla представляват скромните 17 147 доставки за същия период от време.
През четвъртото тримесечие лидерът на пазара на електормобили е произвел 439 701 бройки, с което поставя още един рекорд.
Акциите на Tesla в края на 2022 г. оправдават песимизма на инвеститоритеИнвеститорите се притесняват кои са приоритетите на Илон Мъск
Истината обаче е, че Tesla можеше да се представи много по-добре през тази година, ако не бяха поредицата външни предизвикателства, обръщат внимание от Engadget.
Авантюрата на Илон Мъск с Twitter, макроикономическите и логистични предизвикателства и много други фактори ограничиха оптималния растеж, който можеше да регистрира компанията.
В допълнение към това, ограниченията заради COVID-19 в Китай принудиха Tesla да намали, а на моменти дори и да спре производството в своята гигафабрика в Шанхай.
Поведението на Мъск в амплоато му на самодържец в Twitter и продажбата на акции на Tesla, за да се подсигури сделката за социалната мрежа, се оказаха поредният удар върху производителя на електромобили.
В крайна сметка, новините за рекорди не могат да променят факта, че Tesla преживя една трудна година, в рамките на която загуби около 675 млрд. долара от пазарната си оценка, а цената на акциите ѝ спадна с 65%, напомня на свой ред The Wall Street Journal. В стремежа си да навакса изоставането си от годишния график Tesla прибегна дори до сериозни намаления.
„Компанията е изправена пред значителен проблем с търсенето", коментира анализаторът на Bernstein Research Тони Саконаги, цитиран от WSJ. Според него може да се наложи производителят на електромобили да намали цените на различните си модели с между 1800 и 4500 долара спрямо нивата от третото тримесечие на 2022 г.