Отстъпките за Model 3 и Model Y на Tesla са последната индикация, че прогнозата на Илон Мъск за „епичен“ край на годината няма да се сбъдне, пише Fortune.

Производителят на електрически автомобили предложи необичайни оферти до края на годината за два от най-продаваните си модела, което е индикация, че търсенето на електрическите превозни средства на компанията се забавя, коментираха западните издания.

Първоначално Tesla започна да предлага намаление с 3750 долара за седана Model 3 и високопроходимия Model Y на сайта си, а на 21 декември удвои отстъпката до 7500 долара за тези, които ще получат доставките от този момент до 31 декември.

Този ход идва преди да влезе в сила от 1 януари нов федерален данъчен кредит в размер на до 7500 долара . Автомобилите на Tesla не отговаряха на условията по предишната програма за федерален данъчен кредит, тъй като компанията е достигнала ограничението от 200 000 продадени превозни средства. При кредитите за предстоящата година няма такива ограничения, пише Associated Press.

Версиите на Model 3 и Model Y на Tesla на по-ниски цени ще отговарят на условията за федерален данъчен кредит от януари заради ограниченията върху покупните цени на превозните средства, заложени в Закона за намаляване на инфлацията на САЩ.


Колко далеч ще стигне Илон Мъск, за да спаси Twitter за сметка на Tesla?Източването на пари за подкрепа на Twitter е противоречива стратегия, но няма да влоши значително финансовото ѝ състояние. Бъдещият просперитет на Tesla обаче е по-малко сигурен

"Това е знак за спад в търсенето и не е добра индикация за Tesla в края на декември", коментира по повод отстъпките анализаторът от Wedbush Дан Ивс, цитиран от AP. "Конкуренцията при електрическите превозни средства става все по-голяма и Tesla се сблъсква с редица препятствия", добавя той.

Изключително необичайно е Tesla да предлага такива оферти, тъй като Илон Мъск от години налага политика без отстъпки, допълват от Fоrtune. Компанията също така се отклони от настояването на своя главен изпълнителен директор да не харчи за традиционна реклама миналия месец, като промотира продуктите си в ефира на телевизионен канал за пазаруване в Китай.

Tesla може да предлага намаленията, за да увеличи продажбите преди края на годната в опит да изпълни обещанието за растеж на продажбите на превози средства с 50%.

За да постигне тази цел, Tesla трябва да има звездно представяне през четвъртото тримесечие.


Липса на кадри притиска берлинския хъб на Tesla до стената Досега компанията е успяла да наеме само 7000 души от планираните 12 000 за гигафабриката си в Берлин

До септември компанията е доставила 908 573 превозни средства спрямо малко над 936 000 преди година. За да нараснат продажбите с 50% през последната година, което ще възлезе на 1,4 милиона превозни средства, компанията ще трябва да продаде над 490 000 превозни средства през четвъртото тримесечие.

Анализатори, анкетирани от доставчика на данни FactSet, очакват Tesla да достави 431 000 превозни средства през четвъртото тримесечие, завършвайки годината с 1,341 милиона превозни средства.

Акциите на Tesla се сринаха с 39%, откакто Мъск приключи сделката за придобиването на Twitter в края на октомври и с над 60% на годишна база.

Инвеститорите са все по-обезпокоени за търсенето и от факта, че вниманието на Мъск е фокусирано върху проблемите в социалната мрежа, а не върху бизнеса на производителя на електрически автомобили.