В края на октомври 2022 г. Илон Мъск заяви, че вече е собственик на Twitter, влизайки в офисите на компанията в Сан Франциско с мивка в ръце.

Имаше редица тълкувания на метафоричния му туит, с който той даде да се разбере, че превзема компанията. Един от най-язвителните коментари направи Джеймс Кордън, който предположи, че Мъск току-що е хвърлил 44 милиарда долара „в канализацията“.

„Моля, имайте предвид, че Twitter ще направи много глупави неща през следващите месеци“, туитна Мъск през ноември. „Ще запазим това, което работи, и ще променим това, което не работи.“

Илон Мъск счупи световния рекорд за най-голяма загуба на лично състояние Милиардерът е загубил 182 милиарда долара от ноември 2021 г., до голяма степен поради спада в цената на акциите на Tesla

Сега Илон Мъск отбелязва 100 дни, откакто пое собствеността върху платформата със заявката да изгради бизнеса с абонаменти на компанията, да намали зависимостта ѝ от рекламни приходи и да подобри изживяването за потребителите.

Въпросните забележителни промени към момента включват новата абонаментната услуга Twitter Blue и нова версия на базираната на алгоритми емисия, наречена “For You“, която препоръчва съдържание на потребителите и извън акаунтите, които следват.

Сред другите промени са възможността абонатите в САЩ да пишат туитове до 4000 знака, златните отметки за корпоративни акаунти и сивите – за правителствени.

Twitter добави и броя на гледанията към туитовете, което според Мъск помага на потребителите да разберат колко видими са посланията им. Той говори и за други потенциални промени, включително абонаментен план без реклами на по-висока цена.

Някои потребители казват, че харесват направеното по платформата от Мъск, но други се оплакват от някои „подобрения“. Сред тях е алгоритмичната емисия, която в един момент препоръчваше публикации от странни акаунти като този на блогър за мъжко облекло, който внезапно превзе цялата платформа.

Някои промени пък бяха въвеждани и отменяни, сред които политика, забраняваща връзките към конкурентни социални медийни платформи.

Колко далеч ще стигне Илон Мъск, за да спаси Twitter за сметка на Tesla?Източването на пари за подкрепа на Twitter е противоречива стратегия, но няма да влоши значително финансовото ѝ състояние. Бъдещият просперитет на Tesla обаче е по-малко сигурен

Twitter също така редовно се бори с технически проблеми, а най-противоречивите промени може би са тези в модерирането на съдържанието. Илон Мъск е възстановил хиляди блокирани преди това акаунти, според ръководителя на отдела за доверие и безопасност на Twitter Ела Ъруин. Платформата също така прекрати политиката, насочена към ограничаване на разпространението на дезинформация за Covid-19.

През декември Мъск предположи, че Twitter може да постигне около 3 милиарда долара приходи през 2023 г. Това е с приблизително 2 милиарда долара по-малко от приходите на Twitter от 5,1 милиарда долара през 2021 г. - последната пълна година, в която компанията е отчела публично печалбите си. Мъск заяви още, че е съкратил персонала на Twitter до приблизително 2000 от близо 8000 души, като част от усилията си за намаляване на разходите.

Древният ритуален предмет на нощното шкафче на Илон МъскТой заема специално място в индуизма, будизма и джайнизма

Подходът му е в крак с новия статут на Twitter на по-малка, частна компания, която вече не е обвързана с Уолстрийт – това е в контраст с публичната компания, промените в която бяха подлагани на внимателно тестване и която на моменти беше обвинявана, че се движи твърде бавно, коментира The Wall Street Journal.

В ранните си години Twitter променяше и тестваше, но дълго време избягваше смелите промени. Бивши служители твърдят, че всъщност в момента се преработват стари идеи, като броя на гледанията под туитовете например. Пол Стаматиу, работил като старши продуктов дизайнер в Twitter, написа в платформата, че тази функция е била тествана и в крайна сметка отложена заради това, че може да разочарова и отблъсне потребителите, които не получават достатъчно брой виждания.

В основата на стратегията на Мъск за увеличаване на абонаментите е услугата Twitter Blue, която стартира отново през декември след неуспешен първи опит. Към момента компанията не е разкрила публично броя на абонатите, въпреки че някои данни показват, че на услугата ѝ предстои дълъг път, за да се наложи.

В края на януари базираният в Берлин разработчик на софтуер Травис Браун изчисли, че абонатите са между 275 000 и 325 000 въз основа на компютърни програми, прегледали близо 30 милиона акаунта. Доклад на The Information от тази седмица показа, че към средата на януари новият Twitter Blue има около 290 000 абонати в цял свят.

14 от 30-те водещи рекламодатели в Twitter са се отказали от платформатаКато цяло разходите на 30-те най-големи рекламодатели са намалели с 42%

Месечната такса за Twitter Blue е $8 през уеб браузър и $11 през мобилен телефон. Ако вземем най-високата оценка на Браун за броя на абонатите - 325 000, това означават около 2,6 милиона долара на месец, или 31,2 милиона долара на година.

Числото е далеч под нивото на това, което платформата е спечелила от реклама през 2021 г. – тогава те представляват около 4,5 милиарда долара от близо 5,1 милиарда долара общи приходи.

Индустрията на социалните медии като цяло се бори със забавянето в сферата на онлайн маркетинга, водено до известна степен от промените в поверителността на Apple и трудния икономически климат. На този фон абонаментният модел има потенциал, казва Мегана Дхар, бивш изпълнителен директор на Snap и Instagram.

По думите ѝ успешният абонаментен бизнес се нуждае от две неща: база от лоялни потребители и ясно предложение за стойност.

Twitter предлага безплатна реклама на марките, отделящи $250 хил. бюджет Twitter предлага на рекламодателите нов стимул в опит да ги привлече обратно към платформата

Наскоро Twitter започна да ухажва рекламодателите, които избягаха от платформата поради несигурността относно намеренията за модериране на съдържанието. Повече от 70 от 100-те най-големи рекламодатели в Twitter преди придобиването на платформата от Илон Мъск не са отделяли бюджети за активност в нея към седмицата, приключила на 29 януари, според анализ на данни от изследователската фирма Pathmatics от Sensor Tower.

„Ще бъде трудна битка за Мъск да успее да убеди достатъчно потребители, че абонаментната услуга си заслужава, за да може да компенсира всички загубени приходи“, каза Жасмин Енберг, анализатор в изследователската фирма Insider Intelligence.