Британски регулатор забрани две реклами на Toyota заради насърчаване на практики на шофиране, които пренебрегват въздействието върху околната среда.

Този ход на Органа за рекламни стандарти (ASA) бележи първия случай, в който реклама на SUV е свалена на основание нарушаване на социалната отговорност по отношение на околната среда, информира The Guardian.

Въпросните реклами, част от кампания за 2020 г., включват плакат и видеоклип в социалните медии, показващи множество автомобили Toyota Hilux, които маневрират през офроуд терен, а глас зад кадър приветства сцената като "едно от истинските природни зрелища".

След това автомобилите преминават към градски пътища, като кулминацията е самотен автомобил, който влиза в алея, а гласът зад кадър обявява: "Toyota Hilux. Роден да се движи."

Toyota изтегля над 1,8 милиона автомобила RAV4 поради риск от пожарПроблемът произтича от резервни акумулатори, които не отговарят на правилните размери

Забраненият плакат изобразява няколко SUV-та, които преминават през скалист терен, образувайки облак прах.

Жалбата срещу тези реклами е подадена от Adfree Cities в сътрудничество с британската група за кампании Badvertising, като се твърди, че рекламите насърчават вредно за околната среда поведение.

Те се застъпват за прекратяване на рекламирането на продукти и услуги с висок въглероден отпечатък, допълва The Guardian.

ASA постановява, че рекламите "одобряват използването на превозни средства по начин, който не отчита тяхното въздействие върху природата и околната среда и не са били подготвени с чувство за отговорност към обществото".

Традиции и иновации: Стратегията на Toyota за преход към електромобили Компанията разчита както на най-новите производствени технологии, така и на ръчно полиране

Вероника Уинъл, съдиректор на Adfree Cities, твърди че: "Тези реклами са олицетворение на пълното пренебрежение на Toyota към природата и климата, като показват огромни, силно замърсяващи автомобили, движещи се с висока скорост през реки и диви пасища."

Toyota защити кампанията си за Hilux, като наблегна на конструкцията на автомобила за предизвикателни условия, позовавайки се на индустрии като земеделието и горското стопанство, които разчитат на високопроходими автомобили.

Въпреки това в рекламата не се появяват такива работници, което предизвика допълнителни критики. Компанията отговаря, че не трябва да бъде задължавана да показва хора от тези сектори.

"Toyota не одобрява поведение, което е вредно за околната среда. Всъщност през последните три десетилетия Toyota не само е един от лидерите в областта на автомобилостроенето по отношение на намаляването на въглеродните емисии, но и е споделила стотици безвъзмездни лицензи, които позволяват на други да използват нейната технология за електрификация", заяви говорител на японската компания.