Новите автомобили стават все по-проблемни, отчасти заради новите технологии, включително системите за безопасност. Това става ясно от изследването J.D. Power Initial Quality Study 2023 г., публикувано миналата седмица, което се следи с интерес от целия глобален сектор.

"Автомобилната индустрия се сблъсква с широк спектър от проблеми, свързани с качеството - явление, което не е наблюдавано в 37-годишната история на Initial Quality Study", казва пред CNBC Франк Ханли, старши директор на отдела за сравнителен анализ на автомобили в J.D. Power. "Днешните нови автомобили са по-сложни - предлагат нови и вълнуващи технологии, но невинаги удовлетворяват собствениците."

Проучването на фабричното качество за 2023 г. установява, че проблемите на 100 автомобила в цялата индустрия са се увеличили средно с 12, достигайки до 192. Това затвърждава миналогодишната тенденция, която показва увеличение от 18 проблема на 100 автомобила, обяснено тогава с продължаващите проблеми във веригата за доставки, които измъчваха индустрията по време на пандемията.

Недостиг на литий заплашва електрическия преход на автомобилните компанииПрез 2030 г. се очаква световното търсене да надхвърли предлагането с 500 000 метрични тона


В проучването се посочват нарастващите проблеми с усъвършенстваните функции за подпомагане на водача като предупрежденията за напускане на лентата за движение и автоматичното аварийно спиране, както и широко разпространените проблеми с възможностите за безжично зареждане, обяснява още CNBC.

Въпреки че проучването показва, че част от тазгодишното увеличение на проблемите е свързано с новите технологии, то също така установява, че производителите на автомобили имат проблеми и с елементи, които някога са били считани за основни, като например дръжките на вратите. Някои производители на автомобили, може би вдъхновени от Tesla, са добавили високотехнологични ключалки на новите си модели, което според проучването е "все по-проблемна област". При електромобилите това е най-осезаемо – тази група излъчва седем от десетте най-проблемни модела по отношение на дръжките на вратите.

Графитът - новият ключов приоритет за автомобилните производители Към днешна дата Китай произвежда 61% от световния естествен графит и 98% от крайния преработен материал за батерии


Три бранда на Stellantis - Dodge, Ram и Alfa Romeo, оглавяват тазгодишната класация за качество, докато Volvo и производителите на електромобили Tesla и Polestar са в дъното, съответно с 257 и 313 проблема на 100 автомобила.

Сред американските автомобилни производители General Motors се представя най-добре, като и четирите му бранда - Chevrolet, GMC, Buick и Cadillac, попадат в топ 10 по качество.

Ford Motor не се представя толкова добре. Както марката Ford, така и Lincoln са под средното ниво в тазгодишния списък, съответно с 201 и 208 проблема. Корейските марки Hyundai и Kia са твърдо над средното ниво, а дългогодишният образец за качество – Toyota отстъпва с резултат 194 проблема на 100 автомобила, което е малко по-лошо от средното.

TikTok предизвикателство за кражба на коли коства $200 млн. на HyundaiСпоразумение предотвратява шумна съдебна битка за компанията, но с това нейните правни проблеми далеч не свършват


Най-добрите брандове на масовия пазар по отношение на първоначалното качество са Dodge, Ram и Buick. Alfa Romeo, Porsche и Cadillac оглавяват класацията при премиум марките.

Производителите на електромобили като Tesla, Polestar, Lucid и Rivian не са официално считани за част от проучването, тъй като не са дали официално разрешение на J.D. Power за достъп до данните на клиентите, което е законово изискване в 15 държави. J.D. Power обаче е успяла да изчисли оценките си за Tesla и Polestar въз основа на резултатите, събрани в други държави.

Годишните класации за качество на компанията се основават на отговорите на анкети от купувачи на нови автомобили или лизингополучатели на автомобили от текущата година, които отговарят през първите 90 дни след покупката им. Компанията провежда отделни проучвания, за да класира марките по дългосрочна надеждност, привлекателност на характеристиките на новите им автомобили и опита на купувачите при покупка на различни марки.