Heineken - вторият най-голям пивовар в света, обяви инвестиционен план на стойност 44 млн. паунда (50.2 млн. евро), който има за цел да подпомогне задъхващите се британски пъбове.

Британското звено на холандската компания ще инвестира парите в около 500 кръчми на компанията Star Pubs & Bars, която е собственост на Heineken, предава Financial Times. Очаква се този ход да разкрие нови 1000 работни места.

Заделените средства ще послужат за реализиране на над 140 проекта и подобрения в бизнеса на компанията.

„Вярваме, че инвестиционната ни ангажираност и разбиране на потребителските тенденции ще помогне на лицензираните ни бизнеси да продължават да растат, така че британските пъбове да останат в сърцето на британския начин на живот и през идните поколения”, посочва Дейвид Фордъм, управляващ директор на Heiniken за Великобритания.

Както много локални търговци на дребно на Острова, пъбовете имаха трудно начало на тази година. Тенденцията през последните години сочи, че все повече кръчми затварят врати поради невъзможност да оперират в настоящите икономически условия.

От януари 2012 г. до сега близо 2 300 пъба са прекратили дейност, като продажбите на бира в кръчмите намалява на половина в периода 2000 – 2016 г.

По-рано през този месец рейтинговата агенция Fitch посочи, че този сектор е „силно изложен” на нарасващите разходи за труд, храна и енергия.

Heineken свали реклама поради обвинения в расизъм (видео)Популярната марка бира Heineken обяви, че ще свали рекламен клип след обвинения в расизъм.

Британският бизнес стратег Грег Кларк описва инвестиционния план на Heineken като „вот на доверие” към местната икономика. По думите му, пъбовете са сърцето на британската общност и играят витална роля за локалната икономика.

Акциите на Heineken достигнаха рекордно високи нива в началото на тази година, като компанията обяви по-добри от очакваното финансови резултати, въпреки високите негативни валутни разлики.

През първото тримесечие на тази година холандската компания отчита спад в продажбата на бира на Острова, но като цяло на глобалния пазар записва ръст от 4.3%.