Най-голямата германска компания за търговия на дребно Metro AG завиши прогнозата за печалбата си, вследствие на своята програма за намаляване на разходите и възстановяването на продажбите в Източна Европа, информира Bloomberg.

Оперативната печалба на компанията се очаква да възлезе на 2.3 млрд. евро през 2010 г., в сравнение с предишната прогноза за положителен резултат в размер на 2.2 млрд. евро. От Metro също така обявиха, че печалбата на компанията за третото тримесечие се е повишила до 149 млн. евро, в сравнение с 67 млн. евро година по-рано. Предварителните прогнози на анализаторите бяха за печалба в размер на 114 млн. евро, според проучване на Bloomberg.

Компанията има за цел да увеличи печалбата си с 1.5 млрд. в четиригодишен период посредством програмата си Shape 2012 г., закривайки работни места в подразделението си за търговия на едро Cash & Carry. Продажбите на Metro в Източна Европа нарастват с 10% през третото тримесечие, след като в страни като Русия, Украйна и Турция се вижда ясен възстановяване, съобщават от компанията.

"Metro извлича полза от възстановяването в Източна Европа, особено в Русия и Полша, които са най-големите пазари на компанията в региона," според анализатори.

Продажбите на Metro за третото тримесечие нарастват с 24% в региона Азия/Африка и отчитат 0.2% ръст в Германия.

Повечето от планираните 100 нови магазина на веригата ще бъдат отворен в развиващите се страни в Източна Европа и Азия. Компанията вече не разчита толкова на Германия, където продажбите стагнираха през последното десетилетие.

"Източна Европа се завръща като двигател на растежа," казва главният изпълнителен директор Екхард Кордес. "Нашите силни позиции в региона вече ни се отплащат."

Оперативната печалба в подразделението за потребителска електроника Media Markt/Saturn нараства със 7.8% до 124 млн. евро.