Стив Уозняк официално е приключил с Facebook.

В епизод от подкаста Steve-O’s Wild Ride!, с водещ Стив-О (популярен от поредицата Jackass), Уозняк заяви, че със съпругата му наскоро са деактивирали профилите си във Facebook заради опасения около поверителността на личните данни.

Той твърди, че когато “харесва” пост на приятел, взаимодействието не представлява връзка с негов познат, а разкриване на интересите му пред рекламодателите, казва съоснователят на Apple.

Това е достатъчно, за да го държи далече от платформата в обозримо бъдеще, казва Уозняк, отбелязвайки, че е “леко изплашен” от мащабите на достъпа, който Facebook е имал до неговия живот: “От всички големи технологични компании Facebook вероятно е тази, която не харесвам най-много.”

В защита на своето решение Уозняк припомня блогпост от 2018 г. на тогавашния директор продуктов мениджмънт във Facebook Дейвид Бейсър, който обяснява как социалната мрежа и нейните партньори събират и споделят лична информация – дори за хора, които нямат профили.

“Четох как могат да се вземат данни и да се изпращат на Facebook, дори и когато не използвате платформата,” казва Уозняк. “Не смятам, че това е правилно, защото би трябвало компаниите да са честни, така че всеки, които ги използва, да знае какво правят.”

Уозняк изглежда от известно време е бил наясно със стандартите на Facebook по отношение на личните данни, но повратната точка, която го кара да деактивира профила си, не е свързана с персонализирани реклами на неговата стена. Причината е това, че бил свикнал месеци наред безсмислено да прекарва време в социалните медии.

“Започнах да гледам Facebook, защото харесвам кратки видеа на кучета и на кучета, спасявани от хора,” казва той. “Това обаче се превърна в навик, а аз не харесвам навиците, защото това е пристрастяване.”

Уозняк казва, че като цяло избягва социалните медии, но все още ползва TikTok, като причината до голяма степен е, за да гледа още видеа на кучета. Проведени наскоро проучвания показват, че в TikTok действат множество тракери на трети страни, които събират потребителски данни с неясна цел, както отбелязаха и от CNBC през миналия месец.

За да поддържа връзка с родни и приятели, може би съвсем очаквано, Уозняк казва, че разчита основно на услугите на Apple.

“Споделяме снимки на нашите семейства в iCloud,” казва той. “Услугата струва 2 долара на месец. Това е лично и защитено. Никой не може вземе данните и да разбере какво правите.”

Ако Apple може да предлага тази услуга за 2 долара на месец, тогава Facebook би трябвало да може да създаде също толкова евтини начини, които да позволяват на приятели да си общуват поверително, смята Уозняк.

“Просто ни позволете да си плащаме за поверителност,” казва той.