Sony ще произвежда повече конзоли PlayStation 4 заради недостига на PS5
Sony Group Corp. ще продължи да произвежда конзоли PlayStation 4 и през 2022 г. на фона на проблемите с глобалната верига на доставките, които ограничиха производството на най-новия и по-скъп модел PlayStation 5.
Японската компания, предлагането на чиято конзола PS5 е ограничено от излизането й на пазара през ноември 2020 г., е информирала производствените си партньори, че ще продължи да произвежда машината от предходното поколение и през тази година, информира Bloomberg, позовавайки се на запознати източник.
Sony не е обявявала официално кога ще спре производството на PS4, но е планирала това да се случи в края на 2021 г., според същия източник, пожелал анонимност.
Стратегията би добавила около 1 милион броя конзоли PS4 тази година, което да облекчи натиска върху производството на PS5, като бройката ще бъде коригирана в зависимост от търсенето. По-старата конзола използва не толкова усъвършенствани чипове, произвежда се по-лесно и е по-евтина алтернатива на PS5 за клиентите.
Увеличаването на производствените поръчки чрез добавянето на по-лесната за производство PS4 ще предостави също така на Sony повече свобода на действие при преговорите с производствените й партньори.
Говорител на Sony е потвърдил, че производството на PS4 ще продължи тази година и е заявил, че компанията не е планирала да го преустановява. “Това е една от най-продаваните конзоли в историята, а между отделни поколения винаги има застъпване,” казват от компанията.
Амбицията на Sony с PlayStation 5 беше да направи бърз преход към най-новия хардуер, казва Джим Райън, който отговаря за PlayStation. Пандемията от COVID-19 обаче забави разработването на софтуера в цялата гейминг индустрия и предизвика скок в търсенето на хардуер, което доведе до недостиг дори на най-основни компоненти.
Резултатът е конзола, която се намира трудно и не разполага със силен портфейл от задължителни ексклузивни игри.
От предшественика PS4, който излезе през 2013 г., са продадени над 116 милиона броя, като конзолата остава популярна опция сред геймърите. Тя все още генерира значителен дял от приходите на подразделението за игри на Sony под формата на абонаменти и продажби на софтуер.