Байерн Мюнхен срещу Борусия Дормунд няма да бъде единственият изцяло германски сблъсък на Уембли този уикенд, пише Bloomberg.

Докато двата отбора се борят да спечелят 58-ото издание на най-престижния футболен турнир в Европа, двете компании, които осигуряват техните спортни екипи, ще се изправят в поредния сблъсък на съперничеството помежду си, което датира по-назад във времето и от самата Шампионска лига.

Екипите на фаворита Байерн Мюнхен се осигуряват от Adidas AG, която е най-големият производител на спортна екипировка в света и чието лого се е появявало в пет от последните десет финала на Шампионската лига. Puma SE, която облича отбора на Борусия Дортмуд, е на своя първи финал от 2004 г. насам.

Вижте още: Борусия (Д) "печели" Шампионската лига

Това е добра новина за Puma, която изостава зад Adidas и Nike Inc. на глобалния пазар за спортна екипировка, оценяван на 9.5 млрд. евро.

Борусия Дортмуд е единственият представител на Puma сред 16-те на-добри отбора в Шампионска лига. Nike, която доставя екипировка на 10 от тези 16 отбора, в това число Барселона и Манчестър Юнайтед, няма представител във финала за втора поредна година.

Логото на Adidas пък стои на екипите на четири от най-добрите 16 отбора в Шампионска лига през този сезон, а на миналогодишния финал и двата отбора финалисти носеха екипите на компанията.

Финалният мач ще осигури на двете марки достъп до милиони фенове, които ще гледат финала по телевизията, а победителят вероятно ще получи “малък” импулс от продажбите на фланелки, според инвестиционната банка Bryan Garnier & Co.

Дори и Борусия да победи, това не би променило особено нагласата към компанията като производител по-скоро на всекидневно облекло, отколкото на екипировка, смятат анализатори от Commerzbank AG .

Акциите на Nike и Adidas поскъпнаха до рекордни нива през този месец, докато тези на Puma поевтиняват, след като компанията занижи прогнозите си за продажбите и печалбата през 2013 г. Цената на акциите на Puma, контролирана от френския производител на луксозни стоки PPR SA, остава почти без промяна от началото на годината, на фона на 28% ръст при Adidas и 25% при Nike.

Adidas, която, както и Puma, е базирана в южния германски град Херцогенаурах, се превърна в лидер на пазара на футболна екипировка. Продажбите на компанията от футболна екипировка възлизат на над 1.7 млрд. долара за миналата година.

Приходите на Puma от футболна екипиривка са едва 10% от общите й приходи в размер на 3.3 млрд. евро. Продажбите на Nike в същата категория пък са нараснали до 2 млрд. долара през 2012 г., в сравнение с 1.8 млрд. долара през 2011 г. Adidas и Nike контролират около 80% от световния пазар на футболна екипировка, според Intersport.

По-рано този месец британската преса писа, че Puma е подписала петгодишен договор като официален доставчик на екипировка за английския футболен клуб Арсенал на стойност (45 млн. долара годишно), заменяйки Nike. От Puma отказаха да коментират, определяйки информацията като спекулации.

Историята на двете германски компании започва през 20-те години на миналия век, когато братята Адолф и Рудолф Даслер основават компания за спортни обувки в Бавария. След спор помежду им Рудолф създава Puma през 1948 г., а Адолф създава Adidas през 1949 г.

Седем години по-късно Реал Мадрид побеждава френския Стад дьо Реймс с 4-3 в първия финал на турнира за Купата на европейските шампиони, известен днес като Шампионска лига.

Според данни на Intersport футболисти, които носят обувки Adidas, са вкарали на Puma 93 гола в тазгодишното издание на Шампионската лига, докато Puma може да се похвали едва с 18 гола. По този показател обаче шампион е Nike. Играчите, използващи футболни обувки от тази марка, са вкарали 99 гола.