Китайският гигант Alibaba допълнително разшири сферите, в които има бизнес.

Най-новата инвестиция на компанията е в стартъп за електрически автомобили, като този ход показва, че битката за пътищата на Китай няма да мине само с участието на автомобилните концерни, тъй като технологичните компании също имат амбиции в тази област.

Последното не е учудващо, особено с оглед на факта, че Китай провежда политика, която цели широко проникване на електрически коли в страната.

Стартиращата компания, в която инвестира Alibaba, e базираната в Гуанджоу Xiaopeng Motors Technology, потвърдиха от технологичния гигант днес, предава CNBC. Размерът на вложената сума обаче засега остава неизвестен.

„Като стартъп за превозни средства, използващи чиста енергия, инвестицията в Xiaopeng Motors съвпада със стратегическия фокус на Alibaba в автомобилния сектор. Ние ще продължим да работим със спектър от автомобилни производители, за да облагодетелстваме китайските потребители”, посочва говорител на компанията.

Местният вестник China Daily предава, че в резултат на инвестицията Alibaba вече има около 10% дял в Xiaopeng Motors.

Компанията на милиардера Джак Ма обаче не е единственият китайски технологичен гигант с инвестиция в електрическите автомобили. Другите два местни конгломерата - в лицето на Baidu и Tencent, също имат собствени вложения в тази сфера.

Tencent придоби 5% от акциите на Tesla за 1.78 млрд. долара по-рано през тази година. От друга страна, както Tencent, така и Baidu имат инвестиция в китайския стартъп за електрически коли Nio, а конкретно Baidu има партьорство с WM Motor Technology – друга стартираща компания в автомобилния сектор, предава Reuters.

Xiaopeng Motors - компанията, подкрепена от Alibaba, от своя страна, работи с Haima Automobile, което е дъщерно дружество на FAW Group, като се очаква дейността по производството на техния първи модел да започне още през тази година.

Така финалната версия на тяхната кола ще бъде електрически автомобил с повишена проходимост, който ще стане достъпен на пазара през 2018 г., съобщава местната държавна новинарска агенция Xinhua.

Бета версията на колата на Xiaopeng Motors разполага с автономна система, която позволява автоматично паркиране, без участието на водача.

На този фон, Хе Ксиаопенг, президент на Xiaopeng Motors, посочва чрез публикация в социалната мрежа Weibo, че компанията е приключила с настоящия рунд за набиране на инвестиции, като се очаква рано през следващата година да има втори рунд за финансиране.

Вендинг машини за коли

Ходът на Alibaba идва в момент, в който компанията полага усилия да диверсифицира политиката си за продажби – онлайн и офлайн.

Технологичният гигант обяви по-рано през този месец, че ще работи съвместно с Ford Motor за проучване на начините за подобряване на потребителското изживяване в автомобилната индустрия.

Една от представените идеи звучи доста футуристично – вендинг машини, които разпределят автомобили. Идеята предвижда потребителите да избират желания модел кола чрез приложението на Alibaba Tmall.

Така изборът автоматично се препраща към вендинг машините, които разпределят посочената кола за осъществяване на тест драйв. Само потребителите, които имат над 700 точки по скалата на Sesame Credit - вътрешната кредитна оценка на Alibaba, ще могат да договарят тест драйв по този начин.

Компанията предвижда да постави „дузина” от тези машини в Китай през следващата година.