Ядосан собственик на жилище във Флорида, чийто дом по погрешка е влязъл в процедура по изземване от страна на Bank of America (BofA), си отмъщава на финансовата институция като успява да издейства съдебно решение за изземване на активи от местен клон на банката, информира ABC.

Инцидентът във Флорида става след като семейство Уорън и Маурийн Найърджис получават уведомление, че жилището им в Голдън Гейт Истейтс в град Нейпълс влиза в процедура по изземване. Това изненадва семейството, тъй като те не са теглили ипотечен заем, нито от Bank of America, нито от която и да е друга банка. Те плащат в брой за дома си през 2009 г.

Уорън Найърджис се обажда по телефона в банката, за да се опита да ги накара да преустановят процедурата. "Разговарях с мениджъри на клонове, звънях на всички, които имаха желание да ме изслушат," казва той пред Naples News. "Написах писмо до президента на банката. Никакъв отговор, нищо."

В крайна сметка той наема адвокат със стаж едва 8 месеца, след като преди това около 25 други са отказали да поемат случая и да се борят срещу банката. Два месеца по-късно процедурата по изземването на дома на сем. Найърджис е прекратена.

Семейството обаче иска да си възстанови похарчените за правни услуги средства и успява да издейства съдебно решение срещу банката. Минават още пет месеца: още телефонни разговори, още писма; никакви плащания. Найрджис отново се обръща към съда и получава изпълнителен лист, който му позволява да изземе активи на банката, които да покрият неплатените от нея разходи, упоменати в издаденото преди това съдебно решение.

На 3 юни Найърджис, двама заместник шерифи и камион за преместване се появяват в местния клон на Bank of America. Представителите на закона информират мениджъра на клона, че или може да заплати правните разходи на сем. Найърджис в размер на 2 500 долара, или хамалите ще започнат да изземват мебели от офиса и пари в брой. След консултация с по-високопоставени служители мениджърът на клона написва чек.

От Bank of America по-късно се извиняват писмено на сем. Найърджис, като успяват да объркат името им в кореспонденцията.

Адвокатът на семейството Тод Алън все още е недоволен: "Bank of America така и не се извиниха за това, че се опитаха да им отнемат къщата, а само за това, че не са платили парите навреме," казва той

Алън обяснява и как се стига до тази ситуация. Предишният собственик на къщата спира да обслужва ипотечния си заем и Bаnk of America му отнема къщата. "Моите клиенти купуват имота директно от банката. Ако от Bank of America си бяха направили труда за 15 минути да проверят архивите си за този имот, щяха да разберат какво е положението." По негово мнение историята на сем. Найърджис е "показателна за един по-голям проблем, а именно, че банките просто не проучват достатъчно нещата преди да започнат процедура по изземване."

Неговите клиенти са "доволни, но емоционално изцедени. Страшно е да ти отнемат дома, когато си платил кеш за него."

Говорителката на Bank of America Джумана Бауенс признава, че е направена грешка: "Искрено съжаляваме за поредицата от злополучни обстоятелства, през които е преминало семейството. Господин Найърджис е получил съдебно решение и с право. В петък сумата беше платена."

Бауенс признава също така, че този инцидент се отразява лошо и на репутацията на банката.