Италианското правителство на Силвио Берлускони прие днес на министерски съвет декрет за промяна на закона за фалитите, за да може да бъде спасена националната авиокомпания Alitalia, предаде Франс прес.

Текстът определя рамките, позволяващи на изпаднали в затруднение големи предприятия, поставени под специално административно управление, да ускорят някои процедури като преотстъпване на права върху активи, договори, както и съкращения на персонал, съобщава в. "Соле Вентикуатро оре".

Промяната е абсолютно необходимо условие, за да бъде осъществен планът, изготвен от банка Intesa Sanpaolo за спасяване на авиокомпанията, която е на ръба на фалита.

Министерският съвет прие и проектозакон за задълбочена реформа на сегашния закон за фалитите.

Проектът на плана за приватизация на Alitalia е бил представен на Европейската комисия, която обаче засега отказва да заяви позицията си по неговото съдържание. Информацията е получена снощи от италианските власти, посочи Фабио Пирота, говорител на ЕК по въпросите на транспорта.

Спасяването на Alitalia започва все повече да добива форма, отбелязва АФП. Вчера беше създадено ново дружество - Compagnia Aerea Italiana - което би могло да придобие печелившите активи на авиопревозвача.

Според икономическия всекидневник "Соле Вентикуатро оре", цитиран от АФП, новата Alitalia се очаква да стане отново печеливша през 2011 г., а новите й 16 акционери няма да могат да се оттеглят от дружеството преди 2013 г.

В. "Република" твърди, че новата авиокомпания ще съсредоточи дейността си главно в "късите и средни разстояния", а дестинациите й ще бъдат намалени от 195 на 140. Очаква се да бъдат силно понижени и разходите за заплати - от 1.2 милиарда евро на 705 милиона евро още през първата година.

Според италианския печат ще бъдат съкратени между 5000 и 7000 служители.

През първото тримесечие загубите преди облагане с данъци на Alitalia достигнаха 215 млн. евро. Анализаторите обаче са на мнение, че загубите за първото тримесечие може да скочат до 400 милиона евро.

Източник: БТА, Снимка: БГНЕС/ЕРА