Френските производители на вино са изнесли по-малко вино през първата половина на годината, но са отчели по-големи печалби на годишна основа, тъй като чуждестранните пазари са предпочели по-скъпите вина. Това сочи доклад на френската агенция за развитие на износа Ubifrance, цитиран от Асошиейтед прес.

Данните сочат, че обемът на износа се е понижил с 8.7 процента през първите шест месеца на годината. Въпреки това стойността на изнесените в чужбина вина се е повишила с 8.2 на
сто до 3.2 млрд. евро (4.7 млрд. д.).

Авторът на доклада Ерве Анрот определи това полугодие като "странно" и предупреди да не се прекалява с отпразнуването на по-голямата печалба, която "засяга само малка категория
продукти, прикривайки по-малко еуфоричната реалност".

Докато превъзходното Бордо и други качествени вина са популярни в чужбина, то по-нискокачествените и по-малко известните региони се борят срещу конкуренцията на Австралия, Чили и САЩ, отбелязва АП.

Високият курс на еврото, който прави европейските вина по-скъпи за потребителите от САЩ, както и сътресенията в световната икономика, имат отрицателно въздействие върху частта от пазара, където се търсят по-евтини продукти.

Източник: БТА