Volkswagen Group и Катар постигнаха споразумение за разработване на мрежа от автономни автобуси, която да обслужва обществения транспорт в столицата на емирството.

Предвижда се автономните превозни средства да тръгнат по улиците на Доха през 2022 година, предава TechCrunch.

Споразумението между VW Group и Qatar Investment Authority бе подписано през уикенда. Проектът ще включва четири бранда под шапката на Volkswagen, включително Volkswagen Commercial Vehicles, Scania, услугата за споделено пътуване MOIA и Autonomous Intelligent Driving (AID), дъщерна компания на Audi.

Крайната цел е разгръщането на цялостна транспортна система, която включва автономни и електрически автобуси и т. нар. "шътъли", регулация, градска инфраструктура и софтуер за опериране на услуга за споделено пътуване, които да се прилагат на местния пазар.

Автономните превозни средства ще бъдат интегрирани сред съществуващите форми на градски транспорт в Доха.

„За прогреса на нашите градове се нуждаем от нова вълна иновации”, казва изпълнителният директор на QIA Мансур, Ал Махмуд в изявление.

“Използващите изкуствен интелект транспортни технологии, които не отделят емисии, ще помогнат за напредък в градската мобилност, като същевременно намалява задръстванията и подобрява енергийната ефективност”, добавя той.

Кои са двете най-големи предизвикателства пред автономните коли?Автомобилните производители и технологичните компании трябва да инвестират в проучване на автономните превозни средства

Споразумението планира вкарването на 35 автомони едицини в обществения транспорт. Компактните превозни средства на Volkswagen Commercial Vehicles ще транспортират до четирима пътници по полуфиксирани маршрути в конкретни зони на Доха.

Други 10 по-големи автобуса с марка Scania ще се използват за по-големи групи.

Тестването на превозните средства ще започне през 2020 година, Пробният период на услугата пък е насрочен за 2021 година. VW и QIA посочват, че услугата ще бъде официално достъпна в края на 2022 година.