Продажбите на нови автомобили в Европа падат с близо една пета през август, което попари надеждите, че индустрията започва да се възстановява от пандемията и предполага, че пазарът може да остане под натиск до края на годината.

Данните слагат край на продължилото в три поредни месеца ограничаване на спада в продажбите, обявиха от Европейската асоциация на автомобилните производители. За сравнение продажбите отчетоха спад от едва 3.7% на годишна база през юли.

Спадът в продажбите за периода януари – август 2020 г. е от 32% на годишна база.

Държавните субсидии помогнаха за възстановяването на продажбите в последните месеци, но програмата на френското правителство, която предлагаше 5 000 евро при покупката на нов автомобил, изтече през юли. Нарасналия брой на случаите на коронавирус във Франция и Испания сега представлява нова заплаха.

В България през август са продадени 1 918 нови автомобила, което представлява спад от 34.5% на годишна база. За периода януари-август понижението е от 37.6% на годишна база

Регистрациите на нови автомобили в Европа падат с близо една трета тази година до 7.3 милиона. Междувременно продажбите в САЩ вървят по-добре и започнаха да отчитат ръст отново в Китай, информира Bloomberg.

Германският канцлер Ангела Меркел не отстъпи пред призивите на автопроизводителите в страната за повече държавна помощ, въпреки че някои от нейните министри призоваха за същото. Спадът в продажбите на нови автомобили оказва сериозен ефект и върху доставчиците на части, чийто поръчки се сринаха и те бяха поставен под натиск да намалят цените. Continental AG, която е един от най-големите производители на авточасти в света, обяви този месец, че ще закрие 30 000 работни места, а Schaeffler AG ще съкрати 4 000 служители и ще затвори или продаде няколко свои завода.