Продажбите на нови автомобили в Япония за миналата година са се понижили до 35-годишен минимум на фона на високите цени на бензина, ограничения растеж на доходите и намаляващото търсене. Това показват публикуваните днес данни на Японската асоциацията на автомобилните търговци, цитирана от АП.

Продажбите на нови автомобили, камиони и автобуси са намалели със 7.6 процента, до 3.434 млн. превозни средства за 2007 година, се посочва в съобщението на асоциацията. Данните не включват продажбите на миниавтомобили и малки камиони.

Отчетеният резултат, който е четвърти пореден годишен спад, е най-ниският от 1972 година, когато продажбите възлизаха на 3.406 млн. превозни средства.

Данните показват, че третият по големина пазар на автомобили в света се забавя в отговор на усилията на някои японски производители да стимулират вътрешното търсене чрез увеличаване на предлаганите нови модели. Най-голямата японска автомобилна компания Toyota Motor Corp. е въвела девет модела от май, отчитайки обаче понижение от 6 процента на продажбите си в страната за 2007 година.

Само за декември продажбите на нови автомобили са намалели със 7.1 процента на годишна основа, до 236 142 превозни средства, което е първи спад от три месеца, посочва асоциацията, чиято прогноза за вътрешния пазар остава мрачна.

Асоциацията на японските автомобилопроизводители пък прогнозира, че тази година продажбите в страната ще се понижат с 0.2 процента на годишна основа до 3.427 млн. превозни средства без миниколите, посочва АП.