Производството на автомобили в Германия се понижи до най-ниските си нива за последните 23 години, съобщава Bloomberg.

Водещите компании от сектора - в лицето на Volkswagen, BMW и Daimler, са изкарали от поточните си линии общо 4.66 милиона автомобила през 2019 г., което е най-ниският брой от 1996 г. насам.

Данните на браншовата организация VDA (Verband der Automobilindustrie) показват, че 9% от този спад се дължи на по-ниското търсене на международните пазари.

Статутът на Германия като водеща глобална индустриална сила е базиран именно върху автомобилната индустрия, припомня изданието.

Но затягането на екологичните стандарти, скандалът със завишените вредни емисии от дизеловите двигатели на Volkswagen от 2015 г., търговските конфликти и забавянето на икономическия растеж започват да оказват все по-силен негативен ефект върху сектора.

Daimler, Volkswagen и доставчикът на автомобилни компоненти Continental вече обявиха, че планират съкращения на работни места в опит да ограничат разходите си.

В същото време компаниите от автомобилния сектор са принудени да инвестират милиарди евро в разработката на нови модели, задвижвани с алтернативни източници на енергия и да се борят с конкуренцията на платформите за споделено пътуване, като Uber Technologies, чиято пазарна оценка в момента е идентична с тази на Daimler.

Вътрешният пазар на автомобили в Германия бележи ръст от 5% за изминалата година, като в страната са регистрирани 3.6 милиона нови превозни средства.

Това е най-високата стойност от 2009 г. насам. От VDA обаче прогнозират лек спад през 2020 г.

В последните месеци на 2019 г. Германия изпревари Норвегия като най-големия пазар на електрически автомобили в Европа с реализирани 63 281 продажби.