Полети от 20 часа и 20 минути, равни горе-долу на времото за отиване и връщане между Париж и Йоханесбург без спиране.

Точно това планира да направи австралийската компания
Qantas, за да свързва от 2022 г. без прекачване източния бряг на Австралия (Сидни, Мелбърн) с Лондон и Париж, съобщава френският вестник La Tribune.

Тези полети биха поставили нов рекорд за най-дълга продължителност в историята на авиацията. С продължителност от 18 часа и 30 минути полетът Доха-Оукланд в Нова Зеландия в момента е най-дългият в света.

Догодина Singapore Airlines планира да свързва Сингапур с Ню Йорк за 19 часа. По линията „Кенгуру“ (Лондон-Сидни) проектът на Qantas, който не е от вчера, ще позволи на пътуващите да спечелят четири часа спрямо полетите, които днес се осъществяват с прекачване в Дубай.

Днес различните компании, свързващи Европа с Австралия, преминават през един от хъбовете в Близкия Изток или Югоизточна Азия, като Сингапур, където Qantas разполагаше със собствена база, преди да я премести в Дубай в рамките на стратегическо сближаване с Emirates през 2013 г.

Тогава двете компании си поделиха маршрутите. Qantas извършва полетите между Австралия и Дубай, а Emirates поема щафетата и продължава към европейските градове. Qantas планира също да обслужва без прекачване Ню Йорк (за 18 часа) и Рио де Жанейро.

За да осъществи проекта си, австралийската компания е поискала от Airbus и Boeing да удължат времето на действие на бъдещите B777X, планирани за 2022 г., и А350 ULR (ултрадълги разстояния), който ще бъде пуснат в действие догодина.

А350 ULR може да надхвърли 20 часа полет“, отбелязва Airbus, която смята да работи с Qantas, за да намери решение, което би й позволило да обслужва планираните линии.