Всичко започва с посещение на зъболекаря през 2012 г.

Докато Саймън Еневър стои с отворена уста, стоматологът започва да говори за това как хората подхождат към миенето на зъбите си все едно става дума за домакинска работа. В резултат на това нележание за методична грижа, хората често правят и двете по грешен начин.

"Попитах зъболекаря защо смята, че неговите пациенти извършват грешно тези прости навици и той посочи две неща: хората не харесват рутинно да се грижат за устната си хигиена или не влагат енергия да я подобрят, докато повечето брандове са фокусирани върху това да продават скечове, вместо да напъстват към добрите практики“, спомня си Еневър, цитиран от CNN.

Думите на стоматолога запалили искрата в мъжа. В качеството си на индустриален дизайнер, той решил да създаде продукт, който осигурява по-добър начин за миене на зъбите.

„Като дизайнер, моята работа е да правя нещата по-приятни“, казва той.

Еневър, който сега е на 31-годишна възраст, започва да работи в партньорство с Бил Мей - негов приятел, който също се занимава с индустриален дизайн, като двамата прекарват година в събиране на мнения на зъболекари.

Еневър с изненада научава, че средностатистическият човек мие зъбите си в продължение на средно 1 минута вместо препоръчителните 2 минути. Освен това повечето хора сменят главата на електрическата си четка за зъби средно на 9 месеца вместо на всеки 3 месеца, както насърчават зъболекарите.

Искахме да направим четка за зъби, която е достъпна, желана и която ще накара 80% от хората, които никога не са сменяли обикновената си четка с електрическа, да сторят това, посочва Еневър.

"Чрез махането на всички елементи, които не правят голяма разлика и фокусиране върху тези, които действително правят, можехме да направим нещо значително по-просто, достъпно и надяваме се, приятно за използване“, казва той.

Двамата предприемачи измислят електрическа четка за зъби с чист дизайн, без никакви украшения и прочее.

Машинката на име Quip работи на батерии, като използва звукови вибрации, вместо механични въртеливи движения на четката, осигурявайки по-качествено почистване на зъбите.

Всяко миене на зъбите продължава 2 минути, като се състои от 30-секундни интервали, давайки време на потребителите да покрият всички зони на устната си кухина.

Базовият пакет Quip върви на цена от 25 долара за пластмасов модел и 40 долара за метална версия. Срещу такса от 5 долара абонатите получават нова глава за четката на всеки три месеца.

Първата доставка от новия продукт бе осъществена през ноември 2015 г. Към днешна дата базираният в Бруклин стартъп е продал над 1 млн. четки за зъби и има над 1 млн. абонирани потребители. Еневър отказва да разкрие какви са годишните приходи и дали бизнесът е печеливш.

Като начинаещи предприемачи, Еневър и Мей не успяват първоначално да намерят финансиране. „Представянето на Quip в началото бе предизвикателство“, казва Еневър.

Двамата не били местни в Ню Йорк, тъй като Еневър се преместил от Великобритания, а Мей пристигнал в големия град от Вирджиния. Поради това и двамата страдали от липса на бизнес контакти.

"През първите 6 месеца успяхме да наберем заедно 10 хил. долара от тук, 20 хил. долара от там. Мисля, че имахме финансиране в размер на 50 хил. долара през първите 6 месеца", припомня си Еневър

Двамата получавали откази множество пъти.

"Грижата за устната хигиена не е готина или секси индустрия. Навярно „не“-тата от инвеститори наброяват 70, 80 броя, като първите 2 години от стартирането продължавахме да имаме проблеми с набирането на пари, въпреки че растяхме бързо и печелехме потребители и абонати, които бяха действително развълнувани около нашия продукт“, казва Еневър.

Това ли е най-новият бум в споделената икономика?Все повече професии в наши дни могат да се практикуват от разстояние

В крайна сметка, инвеститорите започват да обръщат внимание на пазарния успех на Quip, до голяма степен благодарение на силното позициониране на бранда в социалните платформи, като Facebook.

„Facebook не бе просто маркетингов инструмент. Той бе един от най-важните инструменти за обслужване на потребителите. Действително ни помогна още от самото начало да разберем как хората реагират на нашите продукти“, казва Еневър.

Към днешна дата компанията е набрала инвестиции за над 62 млн. долара, както от бизнес ангели, така и от институционални инвеститори, включително Sherpa Capital и Brainchild Holdings.

Гледайки напред, Еневър и Мей искат Quip да се превърне в цяла екосистема, посветена на грижата за устната хигиена.

Еневър иска Quip да помогне на хората да подобрят всеки аспект на грижата за зъбите – от продуктите, които използват всеки ден в дома си, до професионалните стоматологични услуги, от които се нуждаят на всеки 6 месеца.

По думите на предприемача, в бъдеще компанията ще инвестира не само в четката и пастата си за зъби, но и в услуги, които ще помагат на потребителите да се грижат за зъбите си по-ефективно, както и да намират качествени стоматологични кабинети.

„Това е голяма перспектива и ако го направим правилно, ще бъдем наоколо, надявам се, завинаги“, добавя Еневър.