10 навика, свързани с кафе, които ще направят тялото ви по-силно

2988
10 навика, свързани с кафе, които ще направят тялото ви по-силно

© Pixabay

Много изследвания сочат редица ползи за здравето, които носи кафето, поради антиоксидантите, съдържащи се в напитката.

Това обаче може да бъде и доста пристрастяващ навик, както и да ви навреди, ако прекалявате с количеството.

Но ако се консумира по правилния начин, кафето може дори да подобри здравословното ви състояние, посочва Bright Side.

Вижте как да извлечете максимума от чашата с кофеин:

1. Опитайте бронирано кафе

Така нареченото бронирано кафе е резултат от рецепта, при която към напитката се добавя краве или кокосово масло. Звучи странно и необичайно, но много хора се кълнат в него и твърдят, че е кремообразно и вкусно.

Това е добра новина за онези, които не обичат да закусват, но не могат да откажат една доза кофеин, когато се събудят. Смята се, че бронираното кафе повишава нивата на добрия холестерол, като понижава триглицеридите, така че мислите за него като за здравословна алтернатива.

2. Не на захарта

В идеалния случай всички трябва да пием кафето си без добавена захар или подсладител, но това не е оферта за много хора. Захарта е една от най-вредните съставки на съвременната диета, така че определено трябва да намалите приема й.

Опитайте да добавите към кафето нещо по-естествено, като ванилия или стевия. Ако въпреки всичко слагате захар, опитайте се да намалите обичайното й количество поне наполовина.

3. Избягвайте кофеина след два следобяд

Кафето е стимулираща напитка, което е една от причините да е толкова популярно. Недостатъкът е, че то може да наруши цикъла ви на сън. Можете да изпиете 2-3 чаши кафе сутрин, но го избягвайте след два часа следобяд.

4. Добавете канела или какао към чашата си с кафе

Добавянето на какао към кафето не само увеличава количеството на антиоксиданти в напитката ви, но и е полезно за намаляване на количеството захар. Мока - вид кафеена смес с аромат на шоколад, е популярен избор в ресторантите по целия свят. Същото важи и за канелата - мощна „суперхрана“, която не само е невероятно полезна, но и придава страхотен вкус на кафето. 

5. Не закусвайте кафе

Пиенето на кафе на празен стомах не е най-добрата идея. Ако не сте яли, то може да увреди стомашната ви лигавица и да причини киселини и лошо храносмилане. Може да повлияе негативно и на нервната ви система чрез засилване на симптомите на тревожност. Във всеки случай, ако не държите на обилната закуска, поне хапнете нещо малко, преди да посегнете към чашата с кафето.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Имам въпрос ?
# 0
15:08 | 30 August 2019
Може да не ми повярвате,но мога да изпия над 10 черни кафета за денонощие,по всяко време и това не ми влияе на съня и нервната система. Нормално ли е ?
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg